Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sony a 6000 eller Xpro-1
- Trådstartare jgallneby
- Start datum
smislo
Aktiv medlem
Det berör på hur mycket har du tänkt investera i någon av dessa system.
Själv har jag erfarenhet av A6000 och tycker att den är perfekt rese kameran. Mindre och med bättre AF än Xpro-1.
Å andra sidan har FUJI mycket mer att erbjuda i optik till sitt X system. FUJI's kit objektiv är mycket bättre än SONY's men större
och klumpigare....
Räkna vad som är viktigt för dig och välj efter det.
Själv har jag erfarenhet av A6000 och tycker att den är perfekt rese kameran. Mindre och med bättre AF än Xpro-1.
Å andra sidan har FUJI mycket mer att erbjuda i optik till sitt X system. FUJI's kit objektiv är mycket bättre än SONY's men större
och klumpigare....
Räkna vad som är viktigt för dig och välj efter det.
Johnny.H.
Aktiv medlem
Bra kameror bägge två, lite hänger ju på vad du tänkt ha för optik? Är det bara kamera och normalzoom så hade jag nog valt en X-E2 med XF 18-552,8-4 istället för X-Pro1:an.
Om hybridsökaren lockar så är det ju givetvis inget att tänka på men om AF hastighet känns viktigare så skulle jag nog ge X-E2:an en fundering.
Om hybridsökaren lockar så är det ju givetvis inget att tänka på men om AF hastighet känns viktigare så skulle jag nog ge X-E2:an en fundering.
Flash Gordon
Aktiv medlem
Jag har ägt X-PRO1 under cirka 3 år.
DEt är en underbar kamera. Den fick mig att fastna för Fuji. NUmera är alla mina Canonkameror sålda och jag kör X-PRO2 & X-T2.
Fast man måste komma ihåg att X-PRO1 är lite trög. Allt som håller sig ganska stilla går utmärkt.
Fast allt som susar runt som lekande barn eller sprinagande hundar fungerar aldrig utan göra som på den gamla tiden att förinställa avståndet.
Fast pratar vi bildkvalité med kitzoomen 18-55/2,8-4 så kan den ofta matcha en bättre Canonkamera.
Jag gav upp en 5Ds r för att satsa på Fuji. Under 6 månader tog jag testbilder innan jag bestämde mig.
Alla ger mig alla floskler om hur en FF kamera är överlägsen. Fast min erfarenhet säger att det är just floskler.
Nu struntar jag i vad de säger. De upprepar bara de myter de läst på nätet.
Jag har testat och jag har skrivit ut A2 bilder och jämfört.
Faktum är att jag fortfarande tycker min övergång till Fuji var helt rätt.Det är roligare att fota än på länge.
Så skaffa dig en X-PRO1. De kostar knappt något numera. Fast akta dig så du inte också kommer uppgradera och fastna i Fujilägret. Det är lätt att börja älska de här kamerorna.
DEt är en underbar kamera. Den fick mig att fastna för Fuji. NUmera är alla mina Canonkameror sålda och jag kör X-PRO2 & X-T2.
Fast man måste komma ihåg att X-PRO1 är lite trög. Allt som håller sig ganska stilla går utmärkt.
Fast allt som susar runt som lekande barn eller sprinagande hundar fungerar aldrig utan göra som på den gamla tiden att förinställa avståndet.
Fast pratar vi bildkvalité med kitzoomen 18-55/2,8-4 så kan den ofta matcha en bättre Canonkamera.
Jag gav upp en 5Ds r för att satsa på Fuji. Under 6 månader tog jag testbilder innan jag bestämde mig.
Alla ger mig alla floskler om hur en FF kamera är överlägsen. Fast min erfarenhet säger att det är just floskler.
Nu struntar jag i vad de säger. De upprepar bara de myter de läst på nätet.
Jag har testat och jag har skrivit ut A2 bilder och jämfört.
Faktum är att jag fortfarande tycker min övergång till Fuji var helt rätt.Det är roligare att fota än på länge.
Så skaffa dig en X-PRO1. De kostar knappt något numera. Fast akta dig så du inte också kommer uppgradera och fastna i Fujilägret. Det är lätt att börja älska de här kamerorna.
HenryB
Aktiv medlem
Hej,
Kikar på begagnat markanden, ska iväg på resa med jobbet.
Van annars att foto mycket med canon 6d och en mängd objektiv.
Har fastnat för dessa två modeller, vad tror ni? Ris/Ros för respektive?
Hjälp ganska snart är tacksamt!
Optiken gör kameran. Där vinner Fuji eftersom Sony inte lägger någon energi på bra optik till APS-C. All fokus tycks läggas på fullformatarna.
SallyIV
Aktiv medlem
Hej,
Jag vill lägga til 2 saker..
Köper du en Pro1, se till och få in senaste FW, laddas ner från Fuji (http://www.fujifilm.com/support/digital_cameras/software/fw_table.html).
Fuji's FW är gjord så att senaste versionen innehåller alla tidigare.
För en 4 000:- får du ett nytt hus XE2, som med senaste FW i princip är en T1 men med annan sökare och inte vinklingsbar skärm.
Flash Gordon har utförligt beskrivit även risken med Fuji; mon erfarenhet är att samtidigt som en tunnare plånbok inträffar växer fotoglädjen.
-J!
Jag vill lägga til 2 saker..
Köper du en Pro1, se till och få in senaste FW, laddas ner från Fuji (http://www.fujifilm.com/support/digital_cameras/software/fw_table.html).
Fuji's FW är gjord så att senaste versionen innehåller alla tidigare.
För en 4 000:- får du ett nytt hus XE2, som med senaste FW i princip är en T1 men med annan sökare och inte vinklingsbar skärm.
Flash Gordon har utförligt beskrivit även risken med Fuji; mon erfarenhet är att samtidigt som en tunnare plånbok inträffar växer fotoglädjen.
-J!
smislo
Aktiv medlem
Optiken gör kameran. Där vinner Fuji eftersom Sony inte lägger någon energi på bra optik till APS-C. All fokus tycks läggas på fullformatarna.
HELT RÄTT!
Det fick mig att lämna SONY och gå tillbaka till NIKON, lite tvekande var det mot FUJI som alternativ men saknaden av bra blixt system (numera finns det men är dyrt) och att storleken var samma plus att fortfarande äger en del NIKON prylar gjorde valet enklare.