Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Sony över axeln
- Trådstartare Ljusdans
- Start datum
andholmen
Aktiv medlem
Riddarhuset idag, Sony a7, Canon FD 200/2.8
Verkar vara bra kombo. Vad använder du för adapter?
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Verkar vara bra kombo. Vad använder du för adapter?
Novoflex, klart värd det höga priset jämfört med de två billiga Kina-adaptrarna jag testa först.
Skrotfotaren
Avslutat medlemskap
Monografen
Aktiv medlem
freddan_6
Aktiv medlem
Vår och dax att ta fram cykeln. Denna har nog varit gömd i havet några år
(Sony A77 + Minolta 28-85 f:3.5-4.5)
Vass
Sony A77 + Tamron 17-50 f:2.8
Tretåig mås (varför har man inte tele på när fågeln slår sig ner tre meter bort?)
Sony A77 + Sony AF DT 18-135 f:3.5-5.6
(Sony A77 + Minolta 28-85 f:3.5-4.5)
Vass
Sony A77 + Tamron 17-50 f:2.8
Tretåig mås (varför har man inte tele på när fågeln slår sig ner tre meter bort?)
Sony A77 + Sony AF DT 18-135 f:3.5-5.6
Bilagor
freddan_6
Aktiv medlem
Vackra färger, avkopplande lugn i bildernaDagens kvällspromenad med hunden! I morgon är det sommartid! Sony A7 FE55
andholmen
Aktiv medlem
Vackra färger, avkopplande lugn i bilderna
Tack Fredrik! Visst är det något speciellt med dessa sommar kvällar då vattnet lägger sig helt platt och tystnaden infinner sig efter dagens sjöbris.
Monografen
Aktiv medlem
GunnarW
Aktiv medlem
Berusande solsken i den tidiga morgonen.
Jo det hade varit fint med ett småkryp eller åtminstone en sten där mitt på asfalten. Vadsomhelst. Ska tänka på det nästa gång. Och busskuren lutar. Hade inga verktyg till hands. Hoppas solen glädjer, den gladde mig.
Jo det hade varit fint med ett småkryp eller åtminstone en sten där mitt på asfalten. Vadsomhelst. Ska tänka på det nästa gång. Och busskuren lutar. Hade inga verktyg till hands. Hoppas solen glädjer, den gladde mig.
Bilagor
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Kan ni inte skriva vad ni använt för utrustning som tidigare efterlysts, roligare då.
Ljusdans
Aktiv medlem
Hej, som trådstartare hoppades jag en gång i tiden att detta inte skulle bli en tekniktråd - utan ett sätt att rikta uppmärksamhet tillbaka till fotoprocessen, och en anledning att vädra kameran istället för att diskutera pinaler.
Jag startade faktiskt tråden för att jag ruttnade ur på alla teknikdiskussioner i Sony-forumet, och jag hoppades då att den kunde få handla om bilder i första hand.
Det måste självklart stå var och en fritt att delge andra vilken utrustning som använts, men jag personligen tycker det vore skönt om det förblev i högsta grad valfritt
Jag startade faktiskt tråden för att jag ruttnade ur på alla teknikdiskussioner i Sony-forumet, och jag hoppades då att den kunde få handla om bilder i första hand.
Det måste självklart stå var och en fritt att delge andra vilken utrustning som använts, men jag personligen tycker det vore skönt om det förblev i högsta grad valfritt
Sabud
Aktiv medlem
Hej, som trådstartare hoppades jag en gång i tiden att detta inte skulle bli en tekniktråd - utan ett sätt att rikta uppmärksamhet tillbaka till fotoprocessen, och en anledning att vädra kameran istället för att diskutera pinaler.
Sympatiskt inlägg, och lite sorglustigt, de flesta bilder här kunde vara tagna med en av alla dessa telefoner
/Stephan
Monografen
Aktiv medlem
Bra där GunnarW, jag är iallafall lika glad för solen som du!
Monografen
Aktiv medlem