Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Soft toning

Produkter
(logga in för att koppla)

hypnology

Medlem
Hejsan!

Satt och bläddrade i ett gammalt nummer av Café,
där såg jag en annons från Tiger. Där ser personerna väldigt overkliga ut, nästan plastiga.
Det var en person som satt på knä och en annan stod bakom med ett svärd eller något.

Någon som vet vilken annons jag menar och hur effekten är gjord så vore jag tacksam för svar.

Tänkte tillämpa det på ett par porträtt.

Det är väl nästan uteslutet att det fotot inte skulle vara redigerat i datorn med hjälp utav Photoshop eller liknande. Inte för jag sett fotot. Men det handar mycket om retuch i sådanna tidningar.

förtydligande

Mikael: Vet ej, kan återkomma med nummer. Visste inte att de hade en websida.

Samuel: Givetvis handlar det om retuch, vad jag ville veta var hur man åstadkom en sådan effekt.
Kanske uttryckte mig lite luddigt.

Har inte tittat så noga, har en liten tjej som kommer och ger mig bollar hela tiden.
Men, sminket ligger bakom mycket och du får nog svårt att fixa till sådan perfekt sminkning själv. Inte ens om du har tillgång till en tjej som har badrumsskåpet fullt med prylar kommer du i närheten.

Ljuset, ganska riktat ljus med blandning av olika ljuskällor/filterart ljus ger vad jag kallar ”sceneffekten”.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar