Annons

Snygga fotoväskor

Produkter
(logga in för att koppla)

Shaggbom

Aktiv medlem
Är ute efter en stilren och snygg fotoväska... helst ryggsäck men ev skulle en axelväska funka bra med..

Kollat en del på crumpler dock är bara deras axelväskor snygga tycker jag...

tex: http://crumpler.se/?page=details&product_line=559

Det jag måste kunna rymma är minnst kameran med 1 objektiv på... samt 1-2 extra objektiv(dvs kamera+2-3st... ev en blixt etc.

Jag skulle helst vilja ha en ryggsäck då denna är lättast att bära med sig...+ det ska heller inte stå typ "BIG EXPENSIVE SYSTEMCAMERA INSIDE!!!" utan den ska gärna se ut som vilken väska som helst...

Men som jag sa innan... gärna snygg med om man nu ska gå o släpa omkring på den :p

tacksam för alla råd ni kan komma med...

Bara kollat på crumpler och den "röda" från tamrac dock gillar jag inte den så mycket.

kom med förslag men vill helst inte betala nå mer än 1000... så billig som möjligt :D

/S
 
Jag har aldrig sett en snygg kameraväska eller en kameraväska som det inte står att det finns en kamera inuti på den. Så jag kör på en ganska risky variant med en helt vanlig axelväska i tyg där jag kan ha allt jag behöver. Nackdelen är att kameran förmodligen kan gå isönder lättare men fördelen är att man behöver inte ha den som kameraväska, att den är mycket billigare och snygg.
 
Om du kollar på tex crumplers väskor... står det bara crumpler... och självklart... är man inbiten i fotovärden fattar man kanske att det är en fotoväska...

Men det är 100x bättre att det står det än att det står "please dont steel my very expensive camera"


tror ni fattar :D
 
Kör på hemmabygge

Jag gick och köpte en Timbuk2-väska.
Köpte sen ett liggunderlag på Jula och lite tyg på ikea. Byggde en löstagbar inredning av detta som är tjock och skyddar bra.

Dels får du en väska som du kan ha till foto men ändå ha till annat eftersom du kan ta bort inredningen.
Dessutom skriker inte väskan foto.

Som bonus är det rätt roligt att göra =)
 
Den här ser verkligen inte ut som en kameraväska: Dakine Sequence

Fotodelen öppnas från ryggsidan och resten framifrån . Var och klämde på den på Scandinavian Photo i veckan, känns riktigt bra.
Man tillåts nog köpa den även om man inte åker snowboard...
Man köper naturligtvis den svarta varianten om man vill vara diskret (eller har smak).
 
Dakine Sequence (någon som har den redan?)
 

Bilagor

  • 456500.jpg
    456500.jpg
    13.5 KB · Visningar: 1,333
När webhallen får in crumbler väskorna i lagret igen så lär det bli en Vit XL väska för min del. Lär få plats med min pentax K100D och objektivet samt minneskort å batterier..
 
Billingham gör snygga väskor och de ser inte ut som fotoväskor. Men det är nog svårt att hitta en för under 1000 kr (begagnad kanske?).
 
Kolla denna: http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=14515.
Är mycket nöjd med min.

Shaggbom skrev:
Är ute efter en stilren och snygg fotoväska... helst ryggsäck men ev skulle en axelväska funka bra med..

Kollat en del på crumpler dock är bara deras axelväskor snygga tycker jag...

tex: http://crumpler.se/?page=details&product_line=559

Det jag måste kunna rymma är minnst kameran med 1 objektiv på... samt 1-2 extra objektiv(dvs kamera+2-3st... ev en blixt etc.

Jag skulle helst vilja ha en ryggsäck då denna är lättast att bära med sig...+ det ska heller inte stå typ "BIG EXPENSIVE SYSTEMCAMERA INSIDE!!!" utan den ska gärna se ut som vilken väska som helst...

Men som jag sa innan... gärna snygg med om man nu ska gå o släpa omkring på den :p

tacksam för alla råd ni kan komma med...

Bara kollat på crumpler och den "röda" från tamrac dock gillar jag inte den så mycket.

kom med förslag men vill helst inte betala nå mer än 1000... så billig som möjligt :D

/S
 
Re: Re: Snygga fotoväskor


Har en sådan. Grym kvalitet osv. men lite väl otymplig. Inte så jätteskön att ha på ryggen heller pga den låga höjden.

Är ute efter en mindre som bara behöver rymma min D40x med tillhörande 18-55 samt en SB-400 och ngt minneskort eller två. Vilken är den minsta då? I dagsläget är Samsoniten för stor för att jag ska orka ta med mig den spontant bara...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.