Annons

Snygg "mall" för efterförsäljning?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Har fotograferat ett par lagbilder för en Fotbollsturnering, för publicering på webben (Med arrangörerna som arbetsgivare, och det uppdraget är avklarat!)

Nu har det visat sig att det finns intresse från vissa av spelarna att köpa en lagbild.
(Även fått ok från arrangörerna att göra denna försäljning mot spelarna)

Har 2 lagbilder på varje lag ("Vanlig" + "Plojbild")

Hur gör jag en snygg "mall" där de kan fylla i sin postadress, samt vilken/vilka av bilderna de villha och i vilken storlek (samt att jag anger pris på denna mall).
(Eller snarare, kan nån visa ett exempel, då jag är sjukt dålig på att göra sånt där någorlunda snyggt)

Då det endast är lagbilder tänkte jag erbjuda 20x30 och 10x15, eller bör man ta nått annat format?

Vad kan man ta för dessa? Är 150 kr (med frakt) för mycket för en 20x30?

/Jocce

Och än en gång så är jag den jobbiga typen som undrar om det verkligen inte finns nån som har nått att yttra sig angående detta?

/Jocce

Jag hade följande upplägg när jag fotograferade en handbollsturnering.

Lagbilderna erbjöds i storleken 15 x 21 cm på matt papper. Varje lag fotograferades under turneringen. Efter fotograferingen fick varje lagledare "komma fram" till en bärbar pc och välja ut/gallra fram den bästa bilden på laget. Därefter fick lagledaren med sig en beställningsblankett och en www-sida där bilderna fanns för beskådning. Lagen hade två veckor på sig att skicka in en samlad beställning med förskottsbetalning.

Bilderna brändes i TIFF-format på en CD och lämnades in för framkallning.

Fungerade smidigt för min del.

//Micke

Minita skrev:
Jag hade följande upplägg när jag fotograferade en handbollsturnering.

Lagbilderna erbjöds i storleken 15 x 21 cm på matt papper. Varje lag fotograferades under turneringen. Efter fotograferingen fick varje lagledare "komma fram" till en bärbar pc och välja ut/gallra fram den bästa bilden på laget. Därefter fick lagledaren med sig en beställningsblankett och en www-sida där bilderna fanns för beskådning. Lagen hade två veckor på sig att skicka in en samlad beställning med förskottsbetalning.

Bilderna brändes i TIFF-format på en CD och lämnades in för framkallning.

Fungerade smidigt för min del.

//Micke

Hur såg beställningsblanketten ut?

/Jocce

En mall

Är det formulärmall du söker att få fram, så är Excel ett lätt program att göra en sådan för ifyllande. Där kan du göra kolummner och annat utan bekymmer.

Re: En mall

Håkan Erlandsson skrev:
Är det formulärmall du söker att få fram, så är Excel ett lätt program att göra en sådan för ifyllande. Där kan du göra kolummner och annat utan bekymmer.

Jodå, vet att man kan göra den i excel bland annat, men jag suger på sånt, har ingen aning om hur den skall se ut, så tänkte att nån kanske har nån idé om hur den kan se ut?

/Jocce

Håkan Erlandsson skrev:
Vad exakt vill du ha i den?

Det är det jag inte riktigt vet, eller alltså, jag vill ha det som står i första inlägget, vill kunna erbjuda dem (varje lag) att köpa sin respektive lagbild, i antingen 20x30 eller 10x15 (och pris skall stå angivet), samt att man skall kunna välja antal.
Finns 2 bilder per lag, en "vanlig" och en "plojbild", man skall kunna välja om man vill ha båda eller bara den ena, samt i vilket/vilka format man vill ha den!

Kostnad för porto skall även stå angivet, men det kan stå längst ner där man räknar ihop kostnaden.

Självklart även min kontaktinformation osv, en kryssruta för "betalt" kan nog vara bra också, då jag tänkte låta en av tränarna sköta den biten (Min svärfar) vid nån av träningarna, så tar jag bara förskottsbetalning.

Samt om det är nått annat som känns att det behövs.

/Jocce

Det vore kanske bra om du särade på begreppen. En blankett för själva ordern och en annan som kvitto/faktura. Om du tänker ge köparen ett kvitto eller liknande, så måste uppgifter om säljare, köpare, vara, pris och moms vara med. //Micke

Minita skrev:
Det vore kanske bra om du särade på begreppen. En blankett för själva ordern och en annan som kvitto/faktura. Om du tänker ge köparen ett kvitto eller liknande, så måste uppgifter om säljare, köpare, vara, pris och moms vara med. //Micke

Kvitto kan jag köra separat, lättare så, denna blankett skall endast vara för beställning/information om pris!

/Jocce

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar