Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Snygg kamera med bra macro till tjejen

Produkter
(logga in för att koppla)
Har beställt en Canon Powershoot A720 is, ny modell som är uppföljaren till A710 is. Den har 8Mpixel, 6 ggr zoom och 1cm närgräns, bruset är lågt uppt till ISO 400, går att köra upp till ISO 1600.

Canons testbilder såg mycket bra ut, men det gör de väl alltid... Ungefär som att gå till tv-handlaren där de visar en animerad film med maxade färger som alltid ser bra ut... =)

imperator skrev:
Kompakt med bra makro? Ska dessutom ta bra kort på natten? Knepigt.

Kanske en Ricoh Caplio R7?

Citat från Dpreview:
Ricoh’s original macro mode allows close-in shooting of objects as close as 1 cm with wide macro and as close as 25 cm with telemacro. A zoom macro function enables the use of digital zooming from the optical zoom position where subjects can be captured at their largest.

8 Mp, zoom motsvarande 28-200, inbyggd bildstabilisering också. Dessutom i ett litet format med bra bildskärm.

R7 har förbättrad bruskontroll. Bruset är ett problem som jag har med min R3 vid mörker. Detta har man jobbat med vidare sen dess i R4, R5, R6 och nu R7. Skulle faktiskt själv vilja uppgradera min R3. Även R3 ger riktigt bra bilder i bra ljus men den är klart dålig vid sämre ljusförhållanden. Det unika med dessa kameror är annars just macrofunktionerna.

Kul små kameror faktiskt som funkar bra om man alltid vill ha med sig en kamera i fickan utan att man behöver känna att man släpar omkring på en halv fotoaffär.

3295:- på Scandinavian Photo

Senast ändrad:
ANNONS