Annons

Snoot, jag har en

Produkter
(logga in för att koppla)

BugEyes

Aktiv medlem
Men jag vet inte riktigt varför?

Jo det vet jag förresten, jag ropade in den på Tradera tokbilligt. Vilket kanonpris för en snoot med raster tänkte jag och nu har jag den.

Jag har också softboxar, paraplyer och raster och dom använder jag och har nytta av.

Men vad har jag för praktisk nytta av denna mojäng? Jag fattar väl att den koncentrerar ljuset men när ska jag använda den?

Hej Björn, Jag har också en! Jag använder den till att sätta koncentrerat ljus på håret och huvudet. Den funkar fint till släpande ljus när jag tar "fine art nude" bilder och bara vill ha konturer av kroppen utan att belysa för mycket. Till hårljus funkar det bäst rakt uppifrån och då har jag en blixt med snoot monterad på ett boomstativ så att så att själva stativet kommer ur bild. Kan tyvärr inte lägga upp något exempel här men det kommer en bildserie på MB inom kort.

Ett exempel är när man vill skapa ett tight motljus. Till exempel bara håret, eller hår & axlar.

Eller vill lägga på mer ljus i håret från kameran sett om personen har svart hår så kan man få fram teckning.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar