ANNONS
Annons

Sned display i Canon 20D?

Produkter
(logga in för att koppla)

GinFlyer

Aktiv medlem
Har precis fått min nya 20D och det första jag lägger märke till är att displayen tycks vara aningen sned. Den lutar lätt åt vänster. Har jag fått ett måndagsexemplar eller är det en synvilla? Är det någon annan som upplever samma sak?

Vad menar du med lutar? Det är inget jag kan se på min iaf. Det lättaste är väl att ta en linjal och mäta mot kantera och mot kamerans undersida.

Jag menar att själva lcd:n lutar lite i förhållande till ytterglaset. Alltså bilden som visas verkar lite sned i förhållande till de mörka partierna runt om de aktiva pixlarna.

Som sagt, ta fram en bild på displayen, mät avståndet mellan bildens ytterkanter och ytterkanterna i det svarta.

Ta gäran en bild med ränder i så du även kan se om pixlarna i displayen är snea i sådant fall.

Kolla snett på displayen för att kolla om den kanske lutar lite i förhållande till ytan.

Om inget av detta ger ett postivit resultat är det nog en synvilla.

Jag har också en lite sned display, och jag har sett det på en kompis 20D också. Om din kamera inte har några andra fel så är det nog bara att försöka låta bli att bry sig. Min är så lite sned att jag bara ser det om jag tittar efter noga och kompisen hade inte ens lagt märke till att hans var sned innan jag frågade...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar