Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Snart e det dax !!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Nw2

Avslutat medlemskap
Glöm inte att lämna in era foton till
"International AGFA MULTICONTRAST B/W Photo Competition"

Sista inlämningsdatum är den 15 Augusti 2003.
man kan vinna otroligt bra priser bla Leicca kameror !!!!

För mer information:

http://www.agfa.com/photo/multicontrast-competition/inscription/

Niklas, som skall vinna !!!

Ps. Det e gratis

Mmmm, en Leica M7... Det hade inte varit helt fel... Synd bara att man inte sitter med ett fungerande mörkrum eller ens vanlig systemkamera....

Passar på att gratulera till vinsten!

Mmmm, en Leica M7... Det hade inte varit helt fel... Synd bara att man inte sitter med ett fungerande mörkrum eller ens vanlig systemkamera....

Låt inte något sådannt hindra dig !!!
Låna en vanlig systemkamera av en polare, eller en gammal släkting, eller köp en billig kamera i en butik för 500 kr.Använd sedan Kodak B&W 400 eller Porta B&W 400 som är en c-41 film, dvs du kan framkalla den på ett vanligt labb ,utan extra kostnad.

Vad har du att förlora ?
INGET !!!
Vad har du att vinna ?
En Leica M7 !!!

Var det inte John Lennon som sa: "Det finns inga problem ,bara lösningar" ???

Lycka till Marcus !!!

Niklas, som inte sköt John Lennon

Om man vill ge bort bilder till Agfa så...

" Within the framework of the competition, all rights to the prizewinning photographs are transferred to Agfa. "

Fast har man vunnit en Leica M7, så har man väl ändå fått rätt bra betalt för bilden?

Olle

marco skrev:
Om man vill ge bort bilder till Agfa så...

Within the framework of the competition, all rights to the prizewinning photographs are transferred to Agfa. The photos will be published in reports about the competition (print and online) on Agfa product packages and in the Agfa black and white photo calendar. Publication in any other form will only be with the agreement of the relevant photographer.”

Inte så illa tycker jag.

"What kind of photos can be submitted?
Any analog print on the given subject can be submitted. Each entrant can submit up to 5 black and white prints (no photo series and no slides) sized between 13x18cm and 20x25cm (5 x7in and 8 x 10in), unframed and unmounted."

Det enda dom vill ha är en analog kopia.

Det står inget om att bilden måste vara tagen med an analog kamera, dvs det går ju att få en analog kopia från att labb gjort från en jpg på CD. Alternativt skriva ut själv.

Nja, fredde.... Kan det verkligen vara så?! Tolkade oxå så vid första titt, men det känns väldigt mycket som en "analog"-tävling, dvs bilden skall finnas som negativ.... Blir glad om jag har fel, men men... Man vill ju inte ta den vinnande bilden (as if) och sedan bli diskad när/om dom får reda på att den är tagen med en d-slr....

Kopia skall vara analog, thats it!

Har lusläst alla villkor och det står inget om att bilden måste vara tagen med just en analog kamera. Digitalt går utmärkt bara man kan få fram en bra analog kopia.
Tävling handlar ju inte om det, den handlar om bästa svart/vita bilden och dom vill ha en pappkopia i posten.

Hmm, måste den inte vara kopierad på deras Multikontrastpapper? Om jag fattade det hela var det poängen med tävlingen..?

Nej, det är bara namnet på tävlingen.

Läs villkoren, det som står där gäller.
Det står ingen om kameratyp.
Det står ingen om papperstyp.

Har fått bekräftat av Agfa att digital foto är OK,
så länge det är kopierat på analogt fotopapper.

/Fredrik

Förmodligen för att de inte vill ha en massa cdskivor med datafiler. Det blir en massa extra jobb för dom i så fall.

Vad menas med analogt fotopapper? Är det det vanliga ljuskänsliga fotopappret som åsyftas i motsats till det "fotopapper" som används i t ex bläckstråleskrivare? (Antar det, men termen analogt fotopapper känns lite ny)

Termen verkar helt klart ny. Analog print, en utskrift som inte är gjord på ett digitalt media, som t ex en CD eller hårddisk?

Fattar nada, så vad som helst borde gå, bara storleken stämmer.

Senast ändrad:
Jag frågande Agfa om det spelade någon roll om bilden var tagen med analog eller digital kamera
Det gjorde det inte, för det är en analog papperskopia dom är ute efter, dvs vanligt hederligt svartvitt fotopapper.

Det går ju alldeles utmärkt att få en digital bild på fotopapper. Jag provade Agfas egen softvara och drog iväg en beställning på 10 bilder 30x20 över nätet.

Var klar att hämta hos Kameradoktorn på tre dagar.
Kanske inte det bästa resultatet men det beror mer på att att jag tog för stora bilder i förhållande till de megapixels jag har i kameran.

Ock då får man det på Agfapapper ;)

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto