Annons

Snabbplatta+fäste till Manfrotto?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Fick ett super bra enbensstativ i Julklapp.
Ett Manfrotto 680B

Verkar stabilt och bra.

Dock saknar jag snabbplatta på det, så jag tänkte kolla om ni vet om Manfrottos snabbplatta går att köpa med bara fäste, inte med kulled?

Har nämligen manfrottos kulled sen innan, och vill juh gärna ha samma snabbplatta som på den även till enbensstativet, men känns onödigt att kasta på en kulled på ett enbensstativ.

/Jocce

Har ett likandant själv som jag tappade plattan till. Men det visade sig att Scandinavianphoto
kunde få fram sådana. Kommer dessvärre inte ihåg hur mycket plattan kostade men dom skickade en ny platta.

/Olle

fargo1000 skrev:
Har ett likandant själv som jag tappade plattan till. Men det visade sig att Scandinavianphoto
kunde få fram sådana. Kommer dessvärre inte ihåg hur mycket plattan kostade men dom skickade en ny platta.

/Olle

Jo, plattan vet jag att den finns, men finns själva fästet för plattan, utan kulled att köpa? För att sätta på stativet?

/Jocce

Inte för att jag vet vilken snabbplatta du har men själv köpte jag en 234RC som huvud. Den använder 200 snabbplattan. Man behöver ju få till vertikala bilder också.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar