Annons

Snabbare CF-kort?

Produkter
(logga in för att koppla)

Martin82

Ny medlem
Hej.
Jag är en lycklig ägare till en Digital IXUS (den första utan v eller 300). Jag ska uppgradera till IXUS V3 när den finns tillgänglig. Till den tänkte jag skaffa extra minne. 128 eller 256Mb.

Ser att det finns olika priser och märken. Sandisk verkar vara en av de billigare.

Många av de dyrare utlovar högre öveföringshastighet. Är detta något man kommer att märka av i praktiken? Måste bero på kameran. Någon som har erfarenheter innom detta med en IXUS?
Lexar har CF-kort som utlovar både 16x och 24x hasighet (vanligt är 4 eller 8x?). Även Sandisk har något kort de allar Ultra, som ska vara snabbare.

Någon som kan rekomendera någon recension av CF-kort?

Nämnvärt är att jag överför bilderna via kamerans USB-anslutning.

Alla kommentarer, råd och erfarenheter är välkomna!

MVH
Martin
 
Enligt cyberfoto så har Sandisk high-speed kort oxå. Jag har ett sådant, men jag har inte kollat skillnaden med ett vanligt kort.
 
Jag har svårt att tro att det skulle utgöra någon skillnad i överföringstid.

Däremot kan skillnaden vara ENORM med olika program!

När jag köpte min Canon Ixus V fick jag med programmet "Zoom Browser" som var ganska sölig, men dög bra för att jag inte visste bättre. Sen gick programmet sönder och jag kunde inte hitta installationsskivan så jag frågade om tips här i forumet. Fick då tipset att ladda ner ett gratisprogram som heter "downloader v1.5" och finns på denna sida:

http://www.breezesys.com/download.html

Så det gjorde jag, och... WOW! Nu laddar man över flera hundra bilder på två röda. (Okay, nu överdriver jag lite, men det går verkligen jättesnabbt) Helt klart värt att testa!

/Kriss
 
Ja. Jag har faktiskt samma erfarenheter om ZoomBrowser. Jag bytade till WinXP's inbyggda 'Camra and Scanner wizard'. Tycker att den är snabb och smidig. Man kan väna rätt bilderna direkt (min saknar ju autorotation). Ska prova 'downloader', möjligt att det är änu snabbare.

MVH
Martin
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.