Annons

Snabb snabb leverans av minneskort till canon eosd?

Produkter
(logga in för att koppla)

missleijd

Aktiv medlem
Jag söker en webbutik som har de snabbaste leveranserna på minneskort till Canon EosD. Har förlagt kortet i en ommöblering och jag är i akut behov av ett nytt senast fredag kl 12.

Vart skall jag beställa ifrån? Jag vill helst girera med visa eller girera till plusgiro, men det viktigaste är att jag handlar från en butik som verkligen levererar. Är lite rådlös då jag hittar en uppsjö med alternativ.

Förslag?

Christine-Angelique

Varför inte köpa det i nån vanlig affär? Även om du skulle kunna få det levererat med budbil så finns ju risken att bilen blir stående i nån snödriva.

ZebraMedia kan vara farligt snabba på att leverera. Beställde ett batteri en förmiddag och dagen efter låg det på hallmattan.

Det finns för och nackdelar med landsbygden i Bergslagen. Jag bor ytterst frivilligt i en skog. Det är 1,5 mil till närmaste by som har en Expertbutik. De har ett litet sortiment och det tar några dagar för dem att beställa minneskortet. Om jag tar mig 2 mil till Ludvika är det inte säkert att jag hittar ett minneskort där heller, för de två butiker jag har varit i har inte haft det.

Jag kommer ifrån metropolen Stockholm, och där har man lite större valfrihet. :)

Nu när jag bor på landsbygden och det är faktiskt rätt så omöjligt att hitta en butik inom taxiavstånd då jag bor här utan bil, är jag beroende av näthandeln.

Om jag hade kunnat handla det på ett enklare sätt hade jag inte akut behövt förlita mig på en snabb leverans. Nu har jag beställt ett minneskort från två olika webbutiker som båda utlovar leverans på 24 timmar. Vi får se imorgon om brevbäraren kommer med något...

Lite konstigt att få råd att handla i en vanlig butik när man ber om tips på nätleveranser?

Christine-Angelique

Dustin

Vill du vara säker på att få grejerna snabbt och smärtfritt är det bara Dustin som gäller. Leverar ALLTID dagen efter om prylarna finns i lager. Och jag tror nog det gäller även för en liten by i bergslagen :)

Nja, under förutsättning att du beställer senast kl 14.00 eller är det 15.00.

Plus att dom är inte snabbare än posten så bor du längre från stockholm så går det inte ändå.

Jag skulle rekommendera www.tbh.se. De har helt klart varit överlägset billigast på minneskort men också varit grymt snabba och pålitliga med leveranserna.

Tack

.. för alla goda råd. Jag sparar tipsen för ibland har jag bråttom. Är expert på att förlägga kameraladdare och batterier,så jag har haft brått förut.
Den nätbutik som klarade av leveransen var www.megapol.se. Nästa kort kommer säkert på måndag. :)

Jag bor som sista hus på en skogsväg mitt ute i obygden i den underbara Bergslagsnaturen. Mycket att fota här! Max 2 bilar på en hel dag som passerar huset och ett hundratal vildfåglar som utfodras. Men idag skulle jag fota två hundar och det var viktigt. Någon gång ska jag lära mig att samla tankarna och bli mindre slarvig och hålla ordning på mina saker.

Christine-Angelique

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar