Falumas
Aktiv medlem
Fast grejen med det inlägg du svarar på är just att fotografen inte har rätt att publicera bilderna vid just beställd fotografering.
Ok, då får jag nog göra en pudel.
/Karl
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fast grejen med det inlägg du svarar på är just att fotografen inte har rätt att publicera bilderna vid just beställd fotografering.
Frågan är om fotografen ens har rätt att lägga upp just "beställda porträttbilder" på sin sida utan den porträtterades tillstånd. Se diskussion i den här tråden och HÄR
Oj vilken diskussion det blev av den här lilla snabba frågan.
För det första, jag är nog inte ensam om att marknadsföra mig via facebook då vi lever i ett samhälle där sociala medier är en del av vardagen.
för det andra skriver jag liksom många andra, avtal med mina kunder där de själva fått avgöra vad som är okej med dem. Jag lägger inte ut någon på varesig hemsida eller facebook utan tillåtelse.
Hur gör ni andra? Hur fasen visar ni upp en portfolio på er hemsida om ni inte visar bilder på era kunder? Och varför skulle facebook vara ett sämre ställe att visa sina foto än hemsidan?
Jag tvingar ingen kund att ta kort hos mig (eller finnas på internet överhuvudtaget) så det är fritt fram att gå till en annan om inte det inte faller personen i fråga i smaken att ta sina kort hos mig
ja jag får nog göra det i fortsättningen så får jag ju iaf lite reklam på köpet