Annons

Snälla ni, hjälp en amatör i köpetankar

Produkter
(logga in för att koppla)

TrulyUnruly

Medlem
Hejsan!
Jag har äntligen bestämt mig för att uppgradera från de vanliga små digitalkamerorna till något som åtminstonde är snäppet bättre.
Till vardags fotografer jag mest vänner och hundaktiviteter (alltså måste kameran tåla "bild i rörelse"),
Det är viktigt för mig att bilderna har bra skärpa, färg och ljus.
Gärna en kamera med bra video funktion oxå, som är rätt så "amatörvänlig", man ska alltså fatta funktionerna om man e någorlunda begåvad =)
Priset får gärna ligga under 6000 kr, men jag är flexibel.
Jag funderade lite på Fujifilm finepix S9500, och även Nikon D40, men när man läser igenom produktbeskrivningarna blir man ju så insnöad för man vet ju inte om kameran passar bra för just "mina syften".
Så snälla ni, dela med er av era erfarenheter och rekomendera vad ni kan komma på så blir jag jätteglad o kanske äntligen blir jag med en hygglig kamera =)

MVH Sofie

När det gäller att foto hundar i fart, så måste du ha en kamera men snabb autofokus och snabb på att knäppa bilden. Där är system kameror snabba. men nackdelen är att du inte kan filma med dom. Jag tror att D40 är ett bra val, men nakdelen med den är att autofokusen sitter i objektivet och inte i kamera huset, vilket leder till ett mer begränsat utbud av ebjektiv i framtiden.

MVH Ralf

Tack så hemskt mkt!

Den här kameran, Canon Digitalkamera Powershot S5 IS, verkar verkligen passa alla mina krav på en kamera utan att springa iväg för mkt i pris.

Tack så hemskt mkt för alla era tips!

MVH Sofie

TrulyUnruly skrev:
Hejsan!
Jag har äntligen bestämt mig för att uppgradera från de vanliga små digitalkamerorna till något som åtminstonde är snäppet bättre.
Till vardags fotografer jag mest vänner och hundaktiviteter (alltså måste kameran tåla "bild i rörelse"),
Det är viktigt för mig att bilderna har bra skärpa, färg och ljus.
Gärna en kamera med bra video funktion oxå, som är rätt så "amatörvänlig", man ska alltså fatta funktionerna om man e någorlunda begåvad =)
Priset får gärna ligga under 6000 kr, men jag är flexibel.
Jag funderade lite på Fujifilm finepix S9500, och även Nikon D40, men när man läser igenom produktbeskrivningarna blir man ju så insnöad för man vet ju inte om kameran passar bra för just "mina syften".
Så snälla ni, dela med er av era erfarenheter och rekomendera vad ni kan komma på så blir jag jätteglad o kanske äntligen blir jag med en hygglig kamera =)

MVH Sofie

Tjenare!
Jag äger själv en D40x och den är super men har ingen video funktion eftersom det är en systemkamera. Men annars rekomenderar jag den starkt.

/ Jansson

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar