Annons

Smidigt systemkamera

Produkter
(logga in för att koppla)
Då trådskaren även var inne på beg, om en aningen större storlek skulle passa och filmning inte krävs skulle jag rek beg Canon 40D hus för ca 3500:- - 4000:- sedan kan man köpa en beg 18-55 IS för 1200:- eller 17-85 IS beg för 2500:-. Med Nikon, antingen D200 beg i samma prisklass som 40D, lite sämre på brus och autofokus plus t ex beg 18-55 VR 1200:-. Annars beg D80 2500:- plus Nikkor 18-200 VR version 1 beg 4000:-.

någon som har någon erfarenhet av Olympus PEN E-P1?
Bra eller dålig idée att köpa?

Liten, kompakt standardzoom men långsam autofokus (AF). Man kan lite sarkastiskt säga att EPL-1 är en E450 minus prisma, spegel, minus rel snabb AF plus bildstabilusator och 3000:-. Ärligt sagt, man måste verkligen behöva den mindre storleksskillnaden för att betala nästan 5000:- för EPL-1 med 14-42 istället för 2000:- (många affärer säljer för det) för E450+14-42.

Liten, kompakt standardzoom men långsam autofokus (AF). Man kan lite sarkastiskt säga att EPL-1 är en E450 minus prisma, spegel, minus rel snabb AF plus bildstabilusator och 3000:-. Ärligt sagt, man måste verkligen behöva den mindre storleksskillnaden för att betala nästan 5000:- för EPL-1 med 14-42 istället för 2000:- (många affärer säljer för det) för E450+14-42.

Tack, men jag frågade över Olympus PEN E-P1... har hittat en för 2m...

Hanna, varför blev du inte nöjd med kompaktkameran?

Olympus PEN E-P1 är kanske ett bra alternativ, men om du inte gillade kompakten pga sämre handhavande och fokushastighet finns risk att du inte blir nöjd med PEN E-P1 heller (obs jag är inte speciellt insatt i dess konstruktion, med det lilla formatet borde ju göra att det inte får plats med så många knappar... fokushastigheten lär i alla fall inte vara så imponerande enligt de tester jag läst - om man nu jämför mot vanliga systemkameror med spegel...).

I och för sig, får du en EP-1 med objektiv för 2000:- kan du slå till. Bestämmer du dig för en snabbare systemkamera längre fram kan du alltid ha EP-1 som kompaktkamera med mycket bättre bildkvalitet än en vanlig kompakt.

I och för sig, får du en EP-1 med objektiv för 2000:- kan du slå till. Bestämmer du dig för en snabbare systemkamera längre fram kan du alltid ha EP-1 som kompaktkamera med mycket bättre bildkvalitet än en vanlig kompakt.

Okej, tack för tipset. Hur mycket är ett rimligt pris för en EP-1 som maxpris enligt dig?

Förövrigt, tack för alla svar på tråden det har varit till väldigt mycket hjälp. =)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto