Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Smidig kameraväska

Produkter
(logga in för att koppla)

Anna-C

Aktiv medlem
Hej!

Är det någon som kan tipsa mig om en smidig kameraväska till min Nikon D5000 + 35/1,8.

Jag har en större väska som jag kan ka till kameran + mitt 18-105. Men den väskan känns för stor och klumpig med det mindre objektivet. Har även en väska som jag använder till lösa objektiv.

Jag har surfat runt hos olika leverantörer med det är så svårt att hitta vad jag söker. Den ska vara så liten och smidig som möjligt eftersom jag inte behöver ha plats för en massa tillbehör den.

Tack på förhand!

Anna

Ta med dig kameran och objektivet till lite olika fotohandlare och prova lite väskor, det är mitt bästa tips :)

problemet är att jag har 10 mil till närmsta vettiga fotohandlare...
Det är nog trots allt det enda vettiga sättet att hitta en kameraväska som man trivs med.

Å andra sidan kan man ju ha sin kamera i en vanlig väska som inte är köpt i en fotoaffär också.

Det finns ju ett tredje alternativ, men kanske lite dyrt beroende på hur bra den är och det är fotokläder. Finns i icke kamo, och byxor + jacka kan rymma en eller två kamerahus, blixt, 2 zoomar upp mot 200mm antar jag (min klarar det och även min 500mm zoom), 2 vanliga mindre objetiv och lite därtill. Allt blir lätttillgängligt och vikt fördelas på hela axelpartierna vilket inte ens en bra ryggsäck kan. Du kan hitta byxa+jacka som har samma vadderingar i fickorna som din kameraväska har, så du kan känna dig rejält säker med dina objektiv i fickorna.

problemet är att jag har 10 mil till närmsta vettiga fotohandlare...

I så fall skulle jag improvisera något tills jag ändå hade vägarna förbi en vettig fotohandlare. Jag har oftast min fotoutrustning i en vanlig axelremsväska inredd med papp, skumgummi och tejp. Fungerar utmärkt.

Hej!

Är det någon som kan tipsa mig om en smidig kameraväska till min Nikon D5000 + 35/1,8.

Jag har en större väska som jag kan ka till kameran + mitt 18-105. Men den väskan känns för stor och klumpig med det mindre objektivet. Har även en väska som jag använder till lösa objektiv.

Jag har surfat runt hos olika leverantörer med det är så svårt att hitta vad jag söker. Den ska vara så liten och smidig som möjligt eftersom jag inte behöver ha plats för en massa tillbehör den.

Tack på förhand!

Anna

Hej!

Vad tror du om den här då!

http://products.lowepro.com/product/Apex-110-AW,1901,20.htm

http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?artnr=45354&PRR

http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?artnr=45355&PRR

Mvh

Hans

Crumpler är ett förstklassigt märke med väskor ...

Har du kollat Crumpler? De kanske har något som inte är alltför stort?

Crumpler är ett förstklassigt märke med väskor som inte ser ut som andra kameraväskor. Har själv en som jag får ner D300 + 16-85 / 18-200 och 70-300 med lite pressmån. Kan faktiskt tänka mig att skiljas från den väskan mot en pekunjär ersättning eftersom min sambo påstår att jag är väskfetisch, speciellt fotoväskor.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto