Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Smidig kameraryggsäck sökes! (specifika önskemål i inlägget)

Produkter
(logga in för att koppla)

sukram

Aktiv medlem
Jag har en vanlig kameraryggsäck som rymmer min utrustning, så detta önskemålet är lite mer precist än "bara en kameraryggsäck"

Jag är ofta ute och promenerar, och jag promenerar ganska fort, kan man kalla det powerwalk? Nåja, ibland ser man ju faktiskt motiv när man är ute och struttar.

Det jag söker är en ryggsäck som är liten, räcker med om den rymmer min d200 med ett monterat objektiv. Det finns väskor man hänger över axeln som i princip är 3kantiga där objektivet stoppas in neråt, ett sånt fast med ryggsäcks-fäste, finns det? Måste ju sitta bra mitt på ryggen, går inte bära nått på axel eller hålla nått i handen.

Senast ändrad:
Lowepro Flipside 300

Helt suverän ryggsäck. Lätt att komma åt kamerna utan att ta av ryggsäcken från kroppen. Bara att ta ur armarna och rotera runt väskan med midjebältet på. Sedan hänger väskan framför dig och du kan komma åt alla dina saker, eftersom väskan öppnas från ryggsidan.Enda negativa är att den inte är jättesnygg och att midjebältet kunde vara lite kraftigare, även om den funkar alldeles utmärkt även som den är.

Finns även i en mindre version Flipside 200. Men 300 är inte stor utan ganska liten och smidig.

Mvh/ Jonas Göthlin

Lowepro Flipside 300

Helt suverän ryggsäck. Lätt att komma åt kamerna utan att ta av ryggsäcken från kroppen. Bara att ta ur armarna och rotera runt väskan med midjebältet på. Sedan hänger väskan framför dig och du kan komma åt alla dina saker, eftersom väskan öppnas från ryggsidan.Enda negativa är att den inte är jättesnygg och att midjebältet kunde vara lite kraftigare, även om den funkar alldeles utmärkt även som den är.

Finns även i en mindre version Flipside 200. Men 300 är inte stor utan ganska liten och smidig.

Mvh/ Jonas Göthlin

Den där såg faktiskt intressant ut. Tack för tipset!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar