and30ers
Aktiv medlem
Det är en helt ny sensor i GH2. GF2 har fortfarande den "gamla" sensorn från GF1, G2 & G10. Den nya sensorn har lägre brus, snabbare autofocus och som jag skrev tidigare kortare "blackout" mellan bilderna. Sedan är GH2:ans elektroniska sökare otroligt mycket bättre än den lösa som man kan köpa till GF1/GF2. Att LCD-skärmen är vridbar är också ett stort plus. Man kan ju vända den med baksidan utåt, så skyddar man den.
Personligen tycker jag att lcd-skärmen är ganska dålig när man fotar ute i soljus. Svår att se vad som kommer med på bilderna. Därför köpte jag den lösa sökaren till min GF1 men som sagt den är inte i klass med GH2. Men klart bättre än lcd-skärmen.
Är inte Sony A55 bättre val än Lumix GH2 i EVF-klassen? Bättre sensor, bättre sökare, bättre LCD, fler objektiv att välja mellan, stabiliserad sensor (eller i objektiven). GH2 har kanske snabbare AF. Har aldrig hållit i någon av dem så jag har ingen åsikt om faktiskt användande.
http://www.dxomark.com/index.php/en...d)/Panasonic/(brand2)/Panasonic/(brand3)/Sony