Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Smidig bouncer till pop-up blixtar!
- Trådstartare Linus81
- Start datum
tiq
Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Passar verkligen den där bouncern i gör det skälv tråden? du köper ju den.
jag tänkte bygga en sån. om jag hittar nån bra liten plastspegel.
http://www.shutterasia.com/forum/showthread.php?t=5651
Senast ändrad:
666
Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Passar verkligen den där bouncern i gör det skälv tråden? du köper ju den.
Ja, den passar utmärkt, en köpegrej som ger ideer till GDS, precis som länken ovan.
JL 666
Sushan
Avslutat medlemskap
Hur ser det ut? Har du något bildexempel och beskrivning på hur du gjort den?666 skrev:
Jag kör med enuppskuren filmburk på D50 pop-up blixten. Funkar bra.
tiq
Aktiv medlem
Sans skrev:
Hur ser det ut? Har du något bildexempel och beskrivning på hur du gjort den?
http://www.google.se/search?q=film+can+popup+flash
666
Aktiv medlem
Jag har ingen bild, men burken är uppskuren på längden, uppifrån och ner till ca 1 cm från botten, sedan är en bit utskuren i mitten för att kunna trä på burken på blixten. Har den alltid i fickan, ibland ramlar den av, den har blivit trampad på massor av gånger, men det gör inget.Sans skrev:
Hur ser det ut? Har du något bildexempel och beskrivning på hur du gjort den?
Har även ett vitt, halvgenomskinligt plastburklock från IKEA som jag använt ungefär som köpeprylen i länken, fast den släpper igen ljus och reflekterar. Nackdelen är att man måste hålla den framför blixten.
Har även provat med färgade plast muggar, glas, HD bulitlightbaklysglas, papper....
Prova o lek, det är ju bara bilder! Kör man dessutom digitalt kostar de ju inget och man ser ett resulat direkt.
JL 666
Senast ändrad:
RG
Avslutat medlemskap
Häng några i julgranen.Linus81 skrev:
Det är bara en snabblösning för att bli lite mobil över julfotograferingen hemma hos släkten. När jag plåtar "på riktigt" använder jag elinchromes D-lite 4!
RG
Avslutat medlemskap
Man får gömma dem under grenarna och täcka över stativen med julklappar.tannler skrev:
Robin - det finns inga julsgransgrenar som håller en D-lite 4 uppe - än mindre "några".
larsholmsten
Ny medlem
Har inte provat!
Magic tape är ju matt. Kan tejpas ett eller flera lager på blixtens lins. Det skall ju vara "matt". Löjligt eller ?
Magic tape är ju matt. Kan tejpas ett eller flera lager på blixtens lins. Det skall ju vara "matt". Löjligt eller ?
chinerunner
Aktiv medlem
Nödlösningen
Om man är i ett offentligt rum så finns i stort sett alltid kaffemuggar. Om man inte hinner slänga på externblixt med bouncer, så hinner man fälla upp pop-up blixten och vända en kaffemugg upp och ner. Detta blir vingligt och b-igt som fasen. Men det ger ett mjukare ljus
Patrik
Om man är i ett offentligt rum så finns i stort sett alltid kaffemuggar. Om man inte hinner slänga på externblixt med bouncer, så hinner man fälla upp pop-up blixten och vända en kaffemugg upp och ner. Detta blir vingligt och b-igt som fasen. Men det ger ett mjukare ljus
Patrik