Annons

Smälta ihop flera exponeringar

Produkter
(logga in för att koppla)

kadafwer

Medlem
Allright. Jag har ett par bilder på trafik jag vill smälta ihop till en. Det är för klent med trafik på bilderna så tanken är att ta ihop ett par för att få mer ljus efter bilarna.

Tänkte att det kan ju inte vara vidare svårt men jag har ännu inte kommit på en smidig lösning riktigt. Någon som har någon tanke om hur det ska gå smidigt till? Många ljus-längder går ju genom varandra och klona och maska är ingen bra idé

Om du har photoshop så kan du prova att lägga ett gäng exponeringar som lager på varandra och använda blandningsläget overlay. Har ej testat detta själv än men det känns som det kan funka.

Sitter just nu och testar olika blandningslägen. Tyvärr blev inget resultat vidare bra.
Just nu har jag fått mörka ner alla exponeringar ganska kraftigt sedan lägga ihop dom i lager och blandningslägen (då lighten) för att det ska blå något sånär ok.

Börjar fundera på om det inte bara att ta om..

Tack för ditt svar!

Om bilderna är tagna med stativ så gör läger du bara alla bilderna i ett dokument i lager och målar fram det du vill genom lagermaskerna. Om de inte är tagna med stativ så lägger du alla bilderna i ett dokument i lager - men ser till att dra i dem så att de passar ihop någorlunda och sen gör du som i steg ett.

/m

Det slutade med att det var så jag gjorde. Bilden är tagen i en korsning så bilarnas ljus går ju lite kors och tvärs genom de olika ljus-slingorna vilket inte gör metoden så bra. Jag får helt enkelt ta om bilden när det är mer trafik och lite mörkare. Tack för svaren

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto