Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Slumpvald bild

Produkter
(logga in för att koppla)

Uffe_Nordholm

Aktiv medlem
Ett förslag för att få fler bilder kommenterade:

Alla vill vi ju ha våra bilder kommenterade, och åtminstone jag vill hellre ha få kommentarer på alla bilder än många kommentarer på få bilder. Med detta i huvudet lägger jag förslaget att den bild som slumpas fram på framsidan skall plockas från de bilder som inte fått kommentarer/röster. På så sätt borde chansen att man ser och kommenterar en bild som ingen kommenterat tidigare öka. Jag är medveten om att detta ställer lite högre krav på servern och programvaran somplockar fram bilderna, men det borde inte vara oöverstigligt.
Om detta skulle visa sig vara över förväntan effektivt för att få fler bilder kommenterade kan man i framtiden ändra gränsen, så att de bilder som fått under X antal kommentarer ingår i urvalet.

Nu har det gått över en vecka sedan jag skrev detta inlägg, och ingen har varken hållit med eller argumenterat emot. Är det så ointressant?

Hej

Iden är inte dum, men jag såg hellre att fler slumpbilder visades.

Det blev en väldigt lång tråd sist detta togs upp, så många kan ju ha ventilerat sin åsikt tidigare, vad vet jag.

Fred Miranda har 10 bilder i en stack på sin site, så varje gång man kommer tillbaka till huvudsidan får man en ny ur den stacken. Det kan ju också öka antalet med bibehållet utrymmeskrav.

Roine

Letade bland debatterna här men hittade ingen tidigare. Får anta att det här ämnet är slutdiskuterat då.
Skäms lite över min dåliga matte....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar