Annons

Slitzbilder?

Produkter
(logga in för att koppla)
Fåren i hagen ser redan lättade ut...

Åter till tråden. En sån här bild, http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=132511 dessutom tagen med en INSTAMATIC! hamnar väl i Slitzklassen, men likväl ere klass på bilden. Tycker jag.

Det gör väl inget om bilder är tagna efter mall 1A om de är bra. Trist om alla bilder vore tagna efter samma mall. Är det inte mångfalden som gör det roligt med bilder?

Tänk om ALLA plåtade harar i motljus, hela tiden, då skulle vi nog inte uppskatta dem riktigt lika mycket. Kanske.

Och som alltid. Stör man sej på en typ av bilder så ere väl bara att bläddra till nästa...

/kg, som ska ut o plåta solnedgången

Bilden som det hänvisas till här över klassar jag inte som en riktig Slitzbild, dock kan den tendera att bli Slitzig i fel samanhang.

Flickan försöker inte se kåt eller sexig ut, kläderna är inte löjligt minimala, hon ser glad ut och det är inte brösten som framhävs. Bilden är en fyra om jag skall döma efter betyg systemet.

Bilden är "bra" bild som är genomtänkt både när det gäller komposition, val av motiv och färger/gråtoner samt håller en tekniskt hög kvalitet. Helt enkelt en bild som är betydligt bättre än normalbra bilder men ändå saknar det sista lilla extra.

Det sista lilla extra i detta fallet är bilden känns för arrangerad, men det är ingen (i min mening) Slitzbild.

Tycker slits har klass på de flesta av sina bilder. Visst många är väl väldigt sexistiska, men fortfarande bra genomförda rent tekniskt sätt.

Tar med ett exempel på en bild som jag tycker är bra:

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    44.7 KB · Visningar: 1,577
-Jim
Som du ser åvan skiljer sig slitz bilder kraftigt åt. Men sedan undrar jag vad du har för inställning till just "slitz" bilder då du kommenterat en utav mina bilder med "Vissa modeller passar inte på liknande bilder och detta är ett sådant fall". Då har du en åsikt hur en Slitz bild SKA se ut.

Sen är det alltid lågt att kritisera en modell enligt min mening.

Titta på den senaste Slitz bilden, den är nära på synonymt med vad jag menar med Slitzbild. Samtidigt skall man då påstå att detta inte rör sig om en sexbild (bild som anspelar på sex) utan har någon slags djupare innebörd och inte alls är en objektifiering utav kvinnan utan att man enbart betraktar henne som ett konstverk.

Jim, alla mäniskor upplever ju en bild på olika sätt. För att ta den senare bilden som exempel så kanske en del ser kvinnan i bilden som ett naturens konstverk, medan andra ser henne som ett sexobjekt. Men visst det är ju tydligt att slitz inriktar sig på sex. Iaf delvis, detta är ju för att dom försöker locka en manlig publik. Och en hetrosexuell man känner sig dragen till att öppna en tidning full med fina tjejer som poserar i väldigt (tekniskt sätt) vältagna bilder där dom inte lämnar mkt åt fantasin. Det ligger helt enkelt i vår natur ;).

Så vinkelslipar och jaktknivar lockar hetro killar? Gud så gay jag känner mig nu. Det är nog så att de lockar ungkarar och singel killar :)

Oj, ett ord föll bort. Så här skulle det vara:

Så vinkelslipar och jaktknivar lockar inte hetro killar? Gud så gay jag känner mig nu. Det är nog så att de lockar ungkarar och singel killar :)

ANNONS