Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
slippa blänk vid fotografering av LP-skivor
- Trådstartare Ulfie81
- Start datum
Janne H
Aktiv medlem
lånade "studion" på jobbet.... ställde fodralen i ljustält och våra fotolampor jämte ljustältet men riktade rakt bakåt då kom det ljus men inget blänk så jag tror att jag lyckats men jag vet inte helt säkert än
Bidde det inte väl färglöst och grådassigt??
gorse
Aktiv medlem
Det blir rakt igen när du rätar upp bilden. Bättre än man tror faktiskt. Sätter du cropphörnen i fodralens hörn blir det exakt rakt. Och blev de inte 100 fyrkantigt är det bara att skriva samma siffror i på både höjd och bredd i bildens storlek.tack för alla tips rakt framfrån måste jag tyvärr göra för att inte förvrida allt för mycket! ...
Skulle tro du får mer problem med att fodralens sida kommer bukta för att du använder optik som inte är raktecknande, typ för vidvinkligt, än att det är snett. Men det går också att rätta till i photoshop.
gorse
Aktiv medlem
Hur unviker man att fotografen speglar sig i bilden om omslaget är blank som svartlackat piano? Underskatta inte sne'fotografering. Det är inget skit jag hittat på utan har används i evinneliga tider. Jag har sett fantastiska fotografier på rockoko-speglar i slott där fotografen inte syns i spegeln. Då använde man man kameror med ställbart bakstycke, fotoade snett och rätade upp motivet genom att luta baktstycket. Prova får ni se.