Annons

Slöseri med plast

Produkter
(logga in för att koppla)
Vem vet, labben kanske redan slänger burkarna till plaståtervinning? Burken är ju väldans praktisk då och då.
 
Försvann inte dom här burkarna ett tag för en 10 -15 år sedan på några märken , jag vet att extrafilm slopade dom i alla fall .
Hur dom gör idag har jag inte en susning om .
Går bra att ha en extra upsättning tändstickor i .
Ligger bra skyddade mot fukt om dom andra blivit blöta .
 
När jag jobbade på ett större porträttfotolabb så återvanns alla filmburkar enligt Kodaks miljöprogam. Så sker hos alla ställen.

Det mesta återvanns och togs till vara, bland annat cirka 30 kilo silver om året från framkallaren... :)
 
froderberg skrev:
När jag jobbade på ett större porträttfotolabb så återvanns alla filmburkar enligt Kodaks miljöprogam. Så sker hos alla ställen.

Det mesta återvanns och togs till vara, bland annat cirka 30 kilo silver om året från framkallaren... :)

Där jag arbetar så lämnas all kemi in till återvinning, men burkar... nä...

Efter en fotoresa så blir det lätt en sopsäck full med metallskrot och plastburkar (samt 3-4 dagars ilägg och klipp vid maskinen). Tacka gud för digitalt! :-D
 
Copy_Con skrev:
Efter en fotoresa så blir det lätt en sopsäck full med metallskrot och plastburkar (samt 3-4 dagars ilägg och klipp vid maskinen). Tacka gud för digitalt! :-D
Eller tacka gud för mellanformatet. 120/220-rullar kommer förpackade i ljus- och fukttät folie.
Är dessutom tillräckligt gammal för att minnas när småbildskassetterna kom i burkar av plåt. En del dock med plastlock.

Olle
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.