Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Slå ihop lager i PS?

Produkter
(logga in för att koppla)

_lkerdun

Aktiv medlem
Om man, efter att lagt till en del grafik på en större bild, vill få ihop bilden till ett enda lager, hur...?

Alternativen Merge down och merge visible gör samma sak. Men merge visible lägger bara ihop de synliga lagerna och merge down lägger det lagret man är på lagret under.

Transparant bakgrund...

Tack för svaren.

Vad som är litet retfullt är att med bägge sätten försvinner den transparanta bakgrunden som bägge lagren har.

Asså? Det gör den inte för mig. Vilken version använder du? Kan dock tänkas att det är en inställningsfråga vet tyvärr inte var.

Om det nedersta lagret inte är transparent så blir det ju dess färg som blir bakgrund i den sammanslagna bilden, men det är kanske inte det som händer hos dig?

alcedo skrev:
Om det nedersta lagret inte är transparent så blir det ju dess färg som blir bakgrund i den sammanslagna bilden, men det är kanske inte det som händer hos dig?

Jo, när jag lägger ihop två bilder med transparant bakgrund blir summan med vit bakgrund.

Merge visible torde hjälpa dig, förutsatt att du inte har ett färgat bakgrundslager...

Precis som Johan säger. Jag läste slarvigt.

Peppe

ANNONS