Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skumt?

Produkter
(logga in för att koppla)

musse1

Aktiv medlem
Tog kontakt med Roberto Cornel-Nedea bara för att jag såg någon vansinnig annons han hade gett ut och frågade han bara hur han kunde sälja det så billigt.
Det var då en 5D för 5500 kr har jag för mig.
Frågade hur han hade tänkt att affären skulle gå till och man betalade genom eBays betalsäkra "program". Googlade hans namn och fick alla dessa träffarna http://www.google.se/search?q=Rober...ient=firefox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:official
på annonser han har lagt ut. Priserna verkar otroligt skumma, någon som haft någon erfarenhet av honom?
 
Ser det för bra ut för att vara sant, så är det inte sant. Det finns gott om mindre ärliga individer som inte drar sig för att lura dem som vill handla billigt. Varför skulle någon sälja en kamera långt under gängse pris om det inte var något lurt med den? Antingen finns det ingen kamera och du får en påse grus i en kartong, eller också är det trasiga grejor eller smuggling alternativt häleri det handlar om. Säljare idkar inte välgörenhet, i alla fall inte så ofta. Varningsklockor ljuder när man ser dyra kameror utannonseras för en bråkdel av butikspriset.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.