Makten
Aktiv medlem
Det skulle nog mycket väl kunna bli tvärtom; att det skulle hända massor med konstenSkulle man skita helt i vad alla gör skulle det kanske inte hända så värst mycket med konsten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det skulle nog mycket väl kunna bli tvärtom; att det skulle hända massor med konstenSkulle man skita helt i vad alla gör skulle det kanske inte hända så värst mycket med konsten.
Mycket intressant diskussion detta!
Jag tänker att stilen är något som går utanför motiv och jag tror att i tankenöten ovan, där 5 fotografer får fotografera samma motiv, man KAN känna igen alla 5 OM de har kommit dithän att de har en egen stil. Jag tror inte att man kan medvetet bestämma sig för en stil, däremot tror jag att det är viktigt att ofta titta på sina bilder utifrån "stiltänkande" för att försöka se vad för stil man har.
Det skulle nog mycket väl kunna bli tvärtom; att det skulle hända massor med konsten
Märklig jämförelse. Språk använder vi för att kommunicera med, så det är lämpligt att man använder det på ett sätt som folk begriper. Konst är något helt annat, och jag förstår inte varför det ska behövas några ramar där. Man kan ju skapa sitt eget skrift- och talspråk om man vill, men det blir nog mest jobbigt.Kanske det, men isåfall på samma sätt som det händer massor med språket om man inte har koll på grammatik och hur språk "brukar" användas.
Apropå en gammal god diskussion ;-)
Märklig jämförelse. Språk använder vi för att kommunicera med, så det är lämpligt att man använder det på ett sätt som folk begriper. Konst är något helt annat, och jag förstår inte varför det ska behövas några ramar där. Man kan ju skapa sitt eget skrift- och talspråk om man vill, men det blir nog mest jobbigt.
Märklig jämförelse. Språk använder vi för att kommunicera med, så det är lämpligt att man använder det på ett sätt som folk begriper. Konst är något helt annat, och jag förstår inte varför det ska behövas några ramar där. Man kan ju skapa sitt eget skrift- och talspråk om man vill, men det blir nog mest jobbigt.