Annons

Skrivarinstallningar for Canon Pixma iP5000

Produkter
(logga in för att koppla)

Madeleine 377

Aktiv medlem
Hej!
Jag har precis kopt en printer, Canon Pixma iP5000. Dessvarre lyckas jag inte fa ratt format nar jag skriver med "Borderless printing" - min bild beskars. Har testat med 4x6 inch papper, och valt 4x6 inch format pa bilden i Photoshop - anda beskars bilden runt om. Vad gor jag for fel, vilken storlek ska jag satta pa bilden i Photoshop?
 
Jagb har en ip4200 och när jag vill ha borderless då använder jag Canon:s egna programvara och då kommer den att "blåsa" upp bilden till borderless. Om jag själv vill bestämma använder jag antingen bordered från programmet och blir inte det bra skriver jag ut från Photoshop där jag då måste välja storlek väldigt exakt. Hoppas att det hjälper något.
 
Jag brukar skriva ut från Photoshop Elements på Pixma IP4000 och då brukar jag välja på att skriva ut kantlöst på hela 4x6 papperet vilket gör att bilden beskärs på långsidorna. Jag kan också skriva ut så hela bilden kommer med och då blir det en vit marginal på ena kortsidan som man får klippa bort. Bilden blir ändå något beskuren fast ytterst lite.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.