Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

skrivare

Produkter
(logga in för att koppla)

oakleydiver

Medlem
jag köpte en ny skrivare(epson) för att skriva ut lite a4 bilder men när jag kör den så blev allt väldigt för mycket blått(inte på skärmen)
vad kan det bero på

Gå in under egenskaper på skrivaren och bocka bort alla extra färginställningar som skrivaren vill lägga på. Vet inte vad Epson kallar sina exter för men Canon har t.ex. funktionen Vivid (extra färgmättnad)

Vidare bör du titta på vilken profil som du har till skärmen (kanske windows standard) och om "skrivaren" (utskriftsprogrammet vilket du nu använder) läser in en egen profil.

Man kan lugnt säga att det är ett litet pyssel innan skrivaren skriver ut i samma ton som bilden visas på skärmen.

Det finns en hel del trådar som tar upp ämnet. Sök under färgkalibrering. Sök även efter inlägg i ämnet skrivna av Stefan Olsson.

För egen del höll jag på att bli tokig innan utskrifterna stämde......

//Micke

ANNONS