Annons

Skrivare inställningar Lightroom CC + Mac Sierra

Produkter
(logga in för att koppla)

pelle.bo

Aktiv medlem
Försöker få rätsida på mina skrivarinställningar och färgprofiler i OS Sierra på min Imac och hoppas någon har bra tips.
Har precis gått över från Windows PC till Mac......är alltså en komplett nybörjare vad gäller applemiljön på Mac, kom igång med nya datorn för någon vecka sedan.

På Windows kunde jag i min mappen för skrivare göra alla möjliga justeringar för att skriva ut via Lightroom. Har en gammal Canon ip 4700 skrivare för att få ut lite småbilder hemma. På pc hade jag rätt pappersprofil och avaktiverat så att LR sköter färgsättningen och inte skrivaren.

MEN när jag försöker göra mina inställningar på Mac med Sierra så finns det knappt några valmöjligheter alls för skrivarinställningarna på Canon????
Vet inte om jag missat någon fil eller dylikt. Jag kopplade in skrivaren och sen sökte datorn upp drivrutiner och installerade dessa och det är i skrivarens program för Mac som det inte finns några valmöjligheter för att avaktivera färghanteringen för utskrifter mm.

Som sagt jag är HELT nybörjare på Mac.....har kanske missat något.
Hur går man till väga för att få rätt inställningar för skrivaren när man arbetar och skriver ut från LR och vill att LR sköter färghanteringen??[/U]

Tacksam för råd och tips....
Pelle
 
MEN när jag försöker göra mina inställningar på Mac med Sierra så finns det knappt några valmöjligheter alls för skrivarinställningarna på Canon????
Vet inte om jag missat någon fil eller dylikt. Jag kopplade in skrivaren och sen sökte datorn upp drivrutiner och installerade dessa och det är i skrivarens program för Mac som det inte finns några valmöjligheter för att avaktivera färghanteringen för utskrifter mm.

Pelle

Kolla så att du installerat rätt drivrutin. Många har installerat den för AirPrint istället för den som ska användas för USB-anslutna skrivare. Sedan kan du hitta en lathund på www.profiler.nu för alla de inställningar du behöver göra.
 
Tack för länktipset. Har provat att ladda ner drivrutinerna igen och nu hittade jag alla avancerade inställningar för skrivaren😀 Dock fanns ingen drivrutin för OS Sierra och info visades att skrivaren inte är kompatibel. Det fungerar i alla fall med El Capitan, beror väl på att Sierra är ganska ny.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.