Annons

skriva ut foto på a4?

Produkter
(logga in för att koppla)

xzxandra

Medlem
Hej!

Jag försöker skriva ut ett foto som ska täcka en hel a4 på en hp deskjet F370.. men jag vet nog inte vad jag gör för det blir inte som jag vill!

Eftersom jag har en svart ram runt bilden kan jag anpassa storleken efter pappret, utan att det påverkar bilden. Jag har testat att anpassa till både 20,99x29,67 cm och 21x29,7 cm. Men det blir ändå alltid vitt nånstans när jag skriver ut , bilden är helt sned så det är mycket mer mariginal på högerkanten och i nederkant lutar bilden så att en del av den klipps av i högra hörnet... trots att det ser ut att passa perfekt i preview.

Jag har kollat i alla inställningarna men jag kan inte se vad som är fel... Detta är galet frustrerande och det är säkert bara nåt dumt nybörjarfel!!! I avancerade inställningar är dessutom alternativet att välja borderless printing greyed out (se bild)? Någon som kan hitta felen?

Bifogar bilder på mina inställningar!
 

Bilagor

  • image size.jpg
    image size.jpg
    87.7 KB · Visningar: 1,999
  • Print setting.jpg
    Print setting.jpg
    66.3 KB · Visningar: 1,960
  • greyed out.jpg
    greyed out.jpg
    13.5 KB · Visningar: 1,960
  • image sizeM.jpg
    image sizeM.jpg
    16.8 KB · Visningar: 1,963
I fönstret som öppnas när man ska skriva ut klickar jag på utskriftsinställning. Då öppnas ett nytt fönster där jag klickar på utskriftsformat. Där kan jag sedan under rubriken sidlayout välja utskrift utan ram. Jag har en canonskrivare.
 
Enkelt. F370 kan inte skriva ut täckande (borderless) på A4.

Sidan 12 i manualen:
Note 2 To achieve a borderless print, you must use 10 x 15 cm (4 x 6 inch)
paper with tab. The HP All-in-One prints to the edge of three sides of the
paper. When you remove the tab from the fourth side, you have a borderless
print.

Om utskriften "drar snett" så sitter troligen något av mothållen fel i pappersmagasinet.
 
"mer mariginal på högerkanten och i nederkant lutar bilden så att en del av den klipps av i högra hörnet..."

Kanske minusvärdena under "center Image" styr detta...testa att ändra till 0....
 
Jag lånar tråden lite eftersom jag har samma problem. När jag skriver ut i A4 format och väljer borderless så blir det ALLTID en vit bård runt utskriften, detta är när jag använder mig av Photoshop eller Lightroom 4. Kör jag på canons medföljande utskriftsprogram så fungerar det att skriva ut på ett helt A4 papper utan problem. Dock gillar jag inte Canons program utan vill skriva ut det i Photoshop helst.

Jag har en Canon MG 6250 skrivare. Någon som har något tips på varför det blir så här.....
 
Enkelt. F370 kan inte skriva ut täckande (borderless) på A4.

Sidan 12 i manualen:
Note 2 To achieve a borderless print, you must use 10 x 15 cm (4 x 6 inch)
paper with tab. The HP All-in-One prints to the edge of three sides of the
paper. When you remove the tab from the fourth side, you have a borderless
print.

Om utskriften "drar snett" så sitter troligen något av mothållen fel i pappersmagasinet.

Attans.. nä då var det ju inte så konstigt att det inte gick. 10x15 är för litet :( men jag löste det genom att klippa bort kanterna och klistra fotot på en svart bakgrund.

Provade att ta bort center image också och jag vet inte om det berodde på det (kanske snarare att nåt i skrivaren låg fel?) men då klippte skrivaren bilden i två delar...

tack alla som svarat!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.