ANNONS
Annons

Skriv på protestlistan!

Produkter
(logga in för att koppla)
Eftersom Jacob glömde att skriva vad det rör sig om, så kan jag berätta att det är den 800% höjningen på lagringsmedia, som regeringen vill lagstifta om (för att stävja piratkopieringen påstår dom).

Kunde det inte vara en idé att lägga en länk till protestlistan på en framträdande plats här på Fotosidan? Det vore ju synd om den bara försvinner i mängden av foruminlägg.

Pia, som självklart skrivit på!

gameburg skrev:
Ett bra initiativ från den som skapat listan.
26566 inskrivna hittils.
Skriv in dig du oxå!!!

Kalasbra ! Speciellt lyckat att det *inte* är i form av kedjebrev som annars ger en massa dubletter och därmed tappar kraft och trovärdighet.

/Johan

Skrev självklart på men tycker listan förlorar sin tyngd lite iom att det är ett rent sakfel i uppropet. Avgiftshöjningen är inte till för att kompensera för piratkopiering utan för den lagliga kopiering som det fortfarand finns utrymme för i lagen.

Knepigt om man ska ha kvar ett lagligt utrymme för musikcd eftersom man idag är tvingad att "piratkopiera" musik för att smidigt kunna lägga det på minidisc-freestylen. Nya kopieringsskyddade musik-cd kan ju inte användas till att lagligt lyssna i freestyle.

Nu laddar jag allt från nätet sen kopieringsskyddade cd kom.

Läs hela förslaget innan du skriver på.

Jag tror att man ska vara försiktig med att protestera mot lagförslaget som helhet. Det verkar innehålla en hel del andra nya regler angående upphovsrätt t.ex när det gäller fotografier som kanske kan vara till fördel för oss fotografer? Läs igenom lagtexten innan du skriver på. Man kan ju också sända en egen protest gällande endast den skattehöjning som här åsyftas (om man inte orkar läsa igenom hela förslaget).

En annan tolkning av förslaget är att "eftersom vi betalat kopieringsavgift så är det helt OK att kopiera..."

Hoppas att så många som möjligt väljer att skriva på listan. Det är ren idioti att lägga en sådan hög skatt på t.ex CD och dvd skivor

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar