Annons

Skrammel i kamera huset (7D)

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag är väldigt nöjd med min, även om jag har en 5d mIII också. 7Dn är så snabb att sätta fokus och ibland är det faktiskt en fördel med cropfaktorn, när jag vill komma nära och gillar att komponera bilden som jag vill ha den redan i kameran.

Nu är det gonatt för min del, men jag kan kolla om huset skramlar imorgon. Aldrig nåt jag tänkt på i alla fall.
 
Skandal.

Batteriet vill inte ladda upp tills lampan lyser grönt ... testade ändå att stoppa in det i kameran för att se om skramlat försvinner när jag fäller upp blixten .. kamerahuset reagerar inte ens ...

blir att åka in och lämna in hela paketet till scandinavian photo så fort dom öppnar... helvete också såg fram emot att leka med mina nya 7Da ... nu känner jag att jag heller vill ha en nikon d7100 ... nikon har aldrig bråkat med mig .. riktigt besviken .
 
Min 7D har aldrig bråkat med mig, så du kan nog inte dra alla över en kam ;)

Skämt åsido, så förstår jag din frustration. Jag skulle nog känna likadant i din situation. Jag kollade om min kamera skramlar, nu på morgonen och det gör den faktiskt. Tänk att jag aldrig märkt det. Det kommer som alla säger från den uppfällbara blixten.
 
Min 7D har aldrig bråkat med mig, så du kan nog inte dra alla över en kam ;)

Skämt åsido, så förstår jag din frustration. Jag skulle nog känna likadant i din situation. Jag kollade om min kamera skramlar, nu på morgonen och det gör den faktiskt. Tänk att jag aldrig märkt det. Det kommer som alla säger från den uppfällbara blixten.

hahaha jag är som ett argt barn just nu. min nikon har serverat mig väl i 2-3 år . men har alltid velat byta upp till canons bättre modeller. 5dmkIII är ju absoluta drömmen . vill ha vill ha. men har kollat och suktat så mycket efter 7Dan så jag tänkte att första ska jag lära mig den innan jag går upp till fullformat.

så när jag väl köper mig en 7Da med ett ef 24-105 f/4 L IS USM så skramlar den först och gör mig livrädd . sätter givetvis batteriet på laddning direkt ... jag somnade i väntan på att lampan skulle lysa grönt från laddaren ... vaknar och den vill fortfarande inte lysa grönt . tänker att lite ström måste det ju finnas i den och sätter in den i kameran för att testa det här med blixten . till min besvikelse så vill kameran inte ens reagera . så självklart undrar jag om det är ett defekt batteri eller om det är hela kameran som är ett totalt vrak .. ledsen ledsen . äter frukost nu sen ska jag in till scandinavian photo för o se vad problemet kan vara . hoppas på bra service iallafall

tackar så mycket för du också kollat ditt skrammel

:)
 
Min skramlar också lite grann, har aldrig tänkt på det förut, men nu när jag kollar så hörs det. Ljudet försvinner när blixten är uppfälld.
 
Dagens I-landsproblem ;-) Ladda klart kameran och ut och fota med dig! :) Och som sägs ovan...laddlampan slår ej över till grönt utan lyser konstant gult när det är fulladdat...RTFM ;-)
 
Ibland har det hänt att batteriet inte gått in riktigt i laddaren när jag laddat, men annars är ju ett defekt batteri inget att byta hela kameran för tycker jag.
 
Angående att batteriet inte laddar upp..

Är du helt säker på att du satt i batteriet rätt? Låter kanske som en banal fråga, men jag lyckades med konststycket att stoppa i mitt batteri fel till min nya Canon 6D när jag skulle göra första laddningen. Lampan blinkade som om batteriet var laddat till typ 75 %. Efter ett par timmar blinkade det fortfarande likadant. Då blev jag lite misstänksam och kollade batteriet - och det visade sig att det inte satt i som det skulle. Det hade heller inte laddats upp någonting eftersom laddningen började från noll när jag sedan satte det rätt!!

Jag tror varken det är fel på kameran eller batteriet faktiskt. Så har du inte hunnit iväg till ScandinavianPhoto ännu kan du ju kolla upp ovanstående först!
 
Tack allihopa !!

Var inget fel på kamerahuset var nog just blixt-fjädringen som skramlade inte helt säker dock men nu vet jag at kameran fungerar och att det var ett defekt batteri . SP bytte gladeligen ut batteriet och kollade så att det nya batteriet funkade.


är hemma igen och har satt det nya batteriet på laddning ska bli hejdlöst kul och se om den laddar upp batteriet och att sedan få ta några bilder med mina nya följeslagare !

någon som kan kommentera hur bra 24-105 är i lowlight situationer . börjat fota mycket kvällstid. älskar alla ljus i staden nu såhär juletid!

snart är jag en Canoneér jag också på heltid haha .

en liten rolig check.
Vad har ni fr utrustning till era 7Dor ?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.