Annons

Skrammel i kamera huset (7D)

Produkter
(logga in för att koppla)

.RAW

Medlem
Tjena allihopa.

Har precis hämtat ut en canon 7D och ett fint objektiv till huset . det första ja märker när ja packar upp huset är att det låter som något skramlar inne i huset. som en skruv som åker runt eller något liknande.


Blev genast orolig och tänkte fråga er här om det är normalt att det skramlar i en 7Da?

Med vänlig hälsing
 
Min har nog också en skruv lös, något sitter löst i varje fall. Tyckte ljudet kom från någonstans runt sökarhuset, men inget jag bryr mig om eller ens lagt märke till förrän nu när jag provade skaka.
 
Min har nog också en skruv lös, något sitter löst i varje fall. Tyckte ljudet kom från någonstans runt sökarhuset, men inget jag bryr mig om eller ens lagt märke till förrän nu när jag provade skaka.

det var det första ja märkte. haha det är som något som rullar runt . försökt hålla still alla knappar men det skakar ändå som en liten marackas . hm . laddar batteriet just nu . ska testa huset när batteriet är laddat o se om jag märker någon effekt av skramlandet.
 
Om du ser hans rubrik (Nej) så har du svaret ;)

hahahahahahaha .

tänkte att han kanske syftade till någon tråd eller liknande hahahaha . tur att ni fick mig att skratta såhär i min kamera misär. hittills är jag mycket skeptiskt till mitt kamerahus . förstörde mitt glada och spralliga humör. suttit och längtat på att 7dan och ef 24-104 skulle trilla in . så skramlar det ... ska testa det där med blixten direkt när batteriet är laddat . men oavsett blir det nog en tripp till scandinavian photo i morgon för utbyte av hus.
 
Jag undersökte min 7D lite närmre och det som låter är de två metallhakar som begränsar hur mycket blixten fälls upp. I nedfällt läge är de inte i spänn och kan röra sig lite vilket ger ljudet. Är det samma orsak på din är det absolut inget fel på kameran. I uppfällt läge hörs inget ljud alls kan tilläggas.
 

mycket möjligt . ingen aning. fick bara en dålig känsla då ja precis köpt huset och det redan skramlar. vrakens tjejens canon 1100d skramlar och min lilla nikon d5100 har aldrig någonsin haft några konstiga ljud för sig.


stod mellan canon 7d och nikon d7100 när ja valde , tråkigt att den ska skramla det första den gör . batteriet laddar fortfarande så får väl svar om det är pga blixten eller något annat när batteriet är fullladdat.

känns ju inte helt riktigt att kamerahus ska skramla?
 
Jag undersökte min 7D lite närmre och det som låter är de två metallhakar som begränsar hur mycket blixten fälls upp. I nedfällt läge är de inte i spänn och kan röra sig lite vilket ger ljudet. Är det samma orsak på din är det absolut inget fel på kameran.

Va go du e som tog dig tiden att undersöka din 7Da ! jag hoppas att det är något sådant enkelt. väntar ivrigt på att batteriet ska laddas klart .


är det så på alla 7dor eller är det måndags exemplar tro? haha
 
En kompis har en 7D som skramlar också. Är nog en liten kontakt som vickar fram och tillbaka beroende på kamerans läge (liggande resp stående format).
 
Har en 7D sedan något år tillbaka.
Gick genast och ruskade i huset och.....*trumvirvel*..... den skramlar.

Verkar som det kommer från blixten. Tystnar när jag fäller ut den.
 
Har en 7D sedan något år tillbaka.
Gick genast och ruskade i huset och.....*trumvirvel*..... den skramlar.

Verkar som det kommer från blixten. Tystnar när jag fäller ut den.

verkar som det lutar åt det då!?

haha hur kan ni inte ha märkt det innan ? d va d första ja la märke till höll nästan på att bryta ut i tårar .

nu när vi ändå diskuterar 7Dor hur nöjda är ni med era? Är det fortfarande en bra kamera trots att modellen har 4 år på nacken ?

vilka är era favorit objektiv till er 7Da?

:)
 
Jag tror du blir nöjd. Autofokus är bra men jag hade gärna haft det från 5D mk III och även bättre vädertätning. 8 b/s och stor buffert i kombination med snabbt autofokus är inte så dumt.
 
verkar som det lutar åt det då!?

haha hur kan ni inte ha märkt det innan ? d va d första ja la märke till höll nästan på att bryta ut i tårar .

nu när vi ändå diskuterar 7Dor hur nöjda är ni med era? Är det fortfarande en bra kamera trots att modellen har 4 år på nacken ?

vilka är era favorit objektiv till er 7Da?

:)

7D lär väl vara något bättre idag än den var för 4 år sedan, då det finns nyare firmware till kameran idag. En kamera blir ALDRIG sämre än den var när den släpptes, snarare bättre pga firmware. Detta är något vi Fujiägare känner till och uppskattar....
 
Tror också du blir nöjd. Bra AF och snabb.
Hade gärna haft bättre prestanda på högre ISO. Men det går att rädda vissa bilder i ex LR.

Favorit glugg är 24-105L. Missar nästan aldrig fokus
Har även fast 50mm f1,4 och 70-200 f2,8.

Om jag ska tipsa om något så är det en bra blixt som du kan styra "off camera".
Ex Canon 430EX-II. Canon kör "cash back" kampanj nu.
http://www.canon.se/pengartillbaka/
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.