Annons

Skramlar om 350D

Produkter
(logga in för att koppla)
Har en helt ny 350d och har inte hunnit ladda batteriet klart än.

om man håller i kamran och vickar på den hörs det att det är något inuti som rör sig och åker mot nåt.
 
Det kanske är en sensor som känner av hur du håller kameran och skriver in den informationen i bilderna och då vet bildvisarprogrammen hur bilden togs.

/ Marcus
 
Det är en av de metaldelar som fäller upp blixten, letade i 10 min innan jag kunde lokalisera ljudet. Är även så på min kollegas 350D. Fäll upp blixten och tryck på den högra (vill jag minnas) så försvinner ljudet.

/Kim
 
Den ska skramla. De är de två metallskenor som förhindrar att blixten hoppar åt hel-ete när fäller upp den.

Den ska alltså inte böjas eller nått annat utan det ska vara så.

/Maverick
 
Kan även vara orienteringsgivaren som avgör om det plåtas stående eller ligande så att bilderna automatiskt kan roteras rätt när de visas. En sådan anordning skulle kunna bestå av en kula som sluter olika kretsar beroende på hur kameran hålles.
 
Har man blixten uppe och lägger ett finger på den vänstra metallbiten på blixten så låter det inget.
Så ska det väll inte vara eller?
 
Jo, det ska det. Åtminstone låter det lika dant om alla de kameror vi sålt. Det är väl en avvägning mellan enkelhet och finess. Det ena är dyrare än det andra...

/Maverick
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.