Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skolkatalog

Produkter
(logga in för att koppla)
Johan Okker skrev:
Om jag inte är alldeles felunderrättad heter det faktiskt så i svenskt juridiskt fackspråk

Sorry, hade Grishams senaste kioskvältare i färskt minne... en ung advokat (förstås) som tjänar grova pengar på just grupptalan... det går säkert att föra grupptalan i Sverige med, men försvinner sidan så e väl allt gott o väl.

/kg som läser kiosklitteratur (också)

Oj oj!

Nej det här ser väldigt allvarligt ut, ärligt talat VEM tror att folk INTE skulle reagera av att upptäcka att detta existerar?!

Att det är få personer ute i vårt avlånga land som också har skyddad identitet är det inte heller, och hur många fler är det inte när man kikar på ALLA dessa elevers anhöriga!

Förstår INTE att sidan fortfarande är uppe om dess existens är känd av myndigheter!

Mvh Niclas.

Ne jag vill inte ha min bild på den sidan så att vem som helst kan leta upp min adress, skola och hela skiten! Hoppas att den läggs ned snart! Det kan väl omöjligt vara tillåtet att ha den sidan uppe!
/Jeppe (irriterad)

FotoJeppe skrev:
Ne jag vill inte ha min bild på den sidan så att vem som helst kan leta upp min adress, skola och hela skiten! Hoppas att den läggs ned snart! Det kan väl omöjligt vara tillåtet att ha den sidan uppe!
/Jeppe (irriterad)

Då bör du väl undvika att gå till fotograferingen. Dessutom kan vem som helst beställa passbilder på dig, kolla din folkbokföringsadres osv.

ohls skrev:
Då bör du väl undvika att gå till fotograferingen. Dessutom kan vem som helst beställa passbilder på dig, kolla din folkbokföringsadres osv.

Vilket faller under offentlighetsprincipen...något som det "skolkatalogen.net" inte gör.
T ex har ju individer med skyddad identitet även skyddade uppgifter om du går till folkbokförningen etc.

ANNONS