Annons

Skivbolag snodde mina bilder, vad göra?

Produkter
(logga in för att koppla)
Puh, det var en lång tråd!

Skulle vilja stælla en fråga. Om det dær med att bli utslængd om man fotograferar, dær det ær førbjudet. På en "privat" plats dær det uppges att man inte får fotografera, dær kan jag førstå att man kan slæmgas ut...

Men ræknas en konsert som en privat plats om biljetterna sæljes till vem som helst utan speciell inbjudan?

Om man ær på en offentlig plats som inte ær sækerhets-skyddat ( då menar jag millitært område eller larmat eller på annat speciellt område som fotoskyddats) på någotvis. Då kan jag inte førstå hur man lagligt sett kan bli utslængd før att man tar foto. Oavsett hur många skyltar (førbjuden fotografering) som æn satts upp.

Jag tvivlar mycket starkt på att man får førbjuda fotografering hur som helst och det inte ska krævas mycket speciella skæl før att førbjuda fotografering. Det hær ær absolut inget jag har kænnedom eller vet, utan bara som jag tror.

Så min fråga...
Ær det nu som jag tror???
Eller har jag helt fel?
 
Fortsættning... ju mer jag tænker ju mer kænner jag att jag vill uttrycka...

På en privat plats dær bara medlemmar eller speciellt inbjudna har tilltræde kan man ju sætta upp speciella regler som ska gælla... annars utesluts man ur skaran men då det gæller offentliga platser tror jag inte man kan sætta sig øver lagen.

Jag ær ingen jurist så jag kan ha hur fel som helst.

Ingen kan reproducera en konsert, genom ett foto. Dærfør betvivlar jag mycket mycket starkt att fotografering kan førbjudas någonsin på grund utav det skælet.

Møjligen skulle man kunna førbjuda blixt som irriterar och kameror som før væsen, før det kan irritera artisterna och åskådarna. Men har man då en både ljus-stark kamera som inte det hørs ett "snæpp" ifrån så tror jag aldrig den går att førbjudas på en konsert som hålls offentligt før allmænheten, dær ingen speciell inbjudan krævs och i Sverige.

Dæremot tror jag det ær høgst sannolikt att vilken videokamera och mp3 inspelare ær førbjuden på en konsert oavsett hur lite ljus eller ljud den åsamkar... før den kan reproducera verket i delar eller i sin helhet...

Rætta mig om jag har fel!
 
Senast ändrad:
Nu har jag läst igenom alla 37 sidor, Puh!
Hur har det egentligen gått med förhandlingarna?
Skulle vara väldigt spännande att få reda på upplösningen.
 
Nämen snälla!
Har jag läst 37 sidor bara för att få veta att upplösningen fortfarande inte är i sikte?! =(


/Anna - fruktansvärt nyfiken ju! =)
 
Snälla Carina, kan du inte uppdatera oss lite? Har följt den här tråden länge nu, och är oerhört nyfiken på hur det går för dig.

Jag kan förstå om du inte får tala om en eventuell uppgörelses specifika villkor, men du kan väl lova att meddela oss att det löst sig när en sådan uppgörelse träffats...?

Snälla!
 
Sådant här kan ta tid.......
Vill man veta får man nog bara ge sig till tåls och vänta.......säkert ganska länge......
 
hur går det i denna då? råkade snubbla in på denna tråd o den verkar ju onekligen spännande!

haha du får skriva en bok sen så blir du fett rik. :p
 
Desamma, jag har ny ängnat min fredagskväll till att läsa igenom den väldigt intresanta och spännande tråd och undrar så klart det som alla andra undrar, hur det har gått?
 
märkligt tyst ifrån Carina... kan hon månne gått under jorden pga påtryckningar från bandet och skivbolaget... eller fått en del pengar från densamme och dragit utomlands... ?
 
Petar Carina i sidan... hörru tjejen, hur går det?
(upptäcker att Carina inte varit inloggad sen 30 oktober...)
 
kanske de har ålagt henne med fotoförbud i hela landet och tagit hennes dator.
Kanske hon i värsta fall sitter på sing sing för saltade fakturor ;)

Det har varit tyst väldigt länge.... ororväckande länge....

Kanske gått så långt att Carina inte heter Carina längre.....
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.