Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

skillnaderna mellan d50 och d70s

Produkter
(logga in för att koppla)

eisaa

Medlem
Vad är egentligen skillnaderna mellan d50 och d70s? (förutom priset.)

Det jag har hittat är att d50n tar sd-kort medan d70s tar cf-kort, d50n har fler pixlar i lcd-skärmen, 1/4000s mot 1/8000s som lägsta slutartid till d50ns nackdel, 2,5b/s på d50 mot 3b/s på d70s och så är d50n lite mindre i storlek i vikt.

Finns det några andra skillnader jag borde veta om när jag väljer mellan de olika husen?
 
Greppet och ev. skillnad i balans med olika objektiv är väl inte helt oväsentliga faktorer! Båda är likartade, men inte exakt lika - så känn på dem och ta det i beaktning.

/ 'J'
 
Íngen belyst toppdisplay, ingen commander funktion mot fristående blixtar, man kan dock sköta detta via en SB-800 blixt. Ingen förhandsvisning av skärpedjup, kan vara bra att ha vid makrofotografering. Inget löst displayskydd, köp pirat om du behöver.

För det flesta har dessa funktioner mycket liten betydelse men för en del som ägnar sig åt någon specialitet tex. macro eller studio inom foto kan det vara avgörande.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.