ANNONS
Annons

Skillnader mellan Dynax 5 och Dynax 60

Produkter
(logga in för att koppla)

Aries

Aktiv medlem
Har länge varit inne på att köpa en dynax 5 men har avvaktat lite eftersom vädret har varit lite små dåligt de senaste månaderna, och nu har Minolta släppt Dynax 60...

Någon som vet vad som skiljer dem åt eller tanken med dynax 60 är?

Har kollat Pdf:en från minoltas hemsida för dynax 60 men det ser ut som en nyare version av dynax 5.

Någon som har någon erfarenet av dynax 60 ?

Har lite små problem att välja mellan dem eftersom de ligger rätt nära i pris..

Nej det gjorde jag inte..

eftersom det står i annonsen "Kameran är helt ny, inte en enda rulle är tagen med den. Den ligger fortfarande ouppackad i sin kartong"
Går man sen in på hans profil och kollar på alla bilder han tagit så använder han sig av en dynax 5 till många av dem eller alla (kollade inte alla bilder), vilket får mig att undra , om inte en enda rulle är tagen med den hur har han då fått de där bilderna med en dynax 5...

jag blev lite misstänksam av det...sen var det väldigt lågt pris också. Kalla mig paranoid men det såg lite små underligt ut ..

Men tack för att du tog dej tid att kolla efter en kamera :)

Dynax 60

Läste någon artikel om Dynax 60, minns inte var!
Men enligt testet så har dynax 60 mycket bättre grepp än Dynax 5.
Kostar 2695:- Hos Scandinavianphoto med 28-100 obj.

femman har snabbare slutartid. 4000 mot 60 som har 2000. Annars så verkar de rätt lika. 60 hade även nåt AF-system med 9 mätfält mot femman som har 7. Smaksak och pris verkar det mer luta mot än direkt prestanda. Gå o känn på dom!

Tack Johan för lite skillnader...
Har känt på 5an.. måste testa 60an innan jag beslutar mig..

Har en vän som har en Nikon F801s som är väldigt trevlig.. men jag tror jag håller mig till minolta faktiskt, har några objektiv som skulle gå förlorade om jag bytte.. men men vi får se hur det går..

Tack för länken.

Halloj Daniel!

Jag har en dynax5 som jag är nöjd med. Dock rekommenderar jag dig att skaffa batterigreppet! Ger otroligt mkt bättre grepp än utan, skulle tro att det nästan är ett måste för killar som har lite större händer.

Det verkar inte vara jättemkt som skiljer 60 åt från dynax 5. Faktum är att jag har svårt att se den som en efterföljare?? Kan ju ha fel naturligtvis..=)
Dynax60 har fler af punkter som johan skrev, dessutom skiljer kortaste slutartiden. I övrigt är de nästan lika.

Dynax5 har skärpedjupskontroll..det verkar inte finnas på dynax60.

Kläm å känn... besluta utifrån det!

Senast ändrad:
Joo ska försöka känna på dem båda..
vore verkligen trevligt om Bp200 skulle fungera till dynax 60, om den redan har bättre grep så skulle den andtaglien sitta bra i handen.
Tackar för dina synpunkter :)

Skärpedjupskontroll är ju inte helt fel.... Ska se om det finns någon ställe här i Karlstad som har dynax 60 att testa..

Jag har känt på båda två, väldigt lika, små skillnader!
Dynax 60, har ngt ngt större khus, greppvänliga rattar för vantar/handskar på vintern, svart hölje, lite annorlunda display, alltså rent kosmetiska skillnader.
- Men, kolla in den kommande D-SLR från Minolta, om en vecka, relativt lika vaa, ha-ha?

Tack lars för skillnaderna.
var ute o letade idag på stan efter dynax 60, men det fanns ju ingen butik i karlstad som hade den:(

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar