Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skillnad mellan Rebel 400D och "vanlig" 400D

Produkter
(logga in för att koppla)
Okej, men en sak som skiljer bildmässigt är att den amerikanskamodellen har ett silverchassi. Är det detta som skiljer dom åt ocskå?

Alltså, Digital Rebel XTi som den heter i USA, EOS 400D i Europa, är en annan modell än 350D, eller Rebel XT, som den heter i USA.

Så långt är jag med att de inte är en 350D. Men de jag kan se utseendemässigt mellan en amerikamodell och en europamodell är att den amerikanska är i silver.

Är det just färgen som skiljer amerikamodell mot europamodell?

Inte den minsta skillnad, bara namnet!

Konica-Minolta använde på sina systemkameror i Europa, K-M Dynax - motsvarande systemkameror hette i US och Canada, K-M Maxxum.

Silverchassi, vadå?
Det ser du väl inte utifrån hur kameran är uppbyggd?
Silverkåpa menar du förmodligen.
Leveras till både Rebel 400D (US) och 400D (Eur).
Detsamma gäller Sony A100, finns både i svart och i silver.
Sony A100 har en inbyggd antiskak funktion i kamerahuset, det har tyvärr inte Canon 400D!
:), :)

-------------------------------------------------
Anders Djerf (FILM) skrev:

Men silverversionen får bara säljas av vissa affärer (Jessops t.ex., vet inte om någon mer i Europa får sälja den.)
-------------------------------------------------

Jopp!
Har sett silverkåpan på Sony A100, i någon fotokedjebutik i Hufvudstaden, kommer inte på vilken det var.

Sa det ar alltsa ingen skillnad alls pa Canon 400D och Canon Rebel Digital XTi? Jag ar namnligen i New York nu och tankte da kopa en 400D, men killen i affaren sa att den inte fanns har, men att XTi var likadan. Sa det ar alltsa bara namnet som skiljer? Det ar inget som man gar miste om eller kanske borde jag anda vanta tills jag kommer tillbaka till Sverige? Trotsallt var den 2000 kr billigare har.

Tacksam for valdigt snabba svar, sticker namligen ivag harifran senare ikvall. :)

Mvh
Alexander

alexander88 skrev:
Sa det ar alltsa ingen skillnad alls pa Canon 400D och Canon Rebel Digital XTi? Jag ar namnligen i New York nu och tankte da kopa en 400D, men killen i affaren sa att den inte fanns har, men att XTi var likadan. Sa det ar alltsa bara namnet som skiljer? Det ar inget som man gar miste om eller kanske borde jag anda vanta tills jag kommer tillbaka till Sverige? Trotsallt var den 2000 kr billigare har.

Tacksam for valdigt snabba svar, sticker namligen ivag harifran senare ikvall. :)

Mvh
Alexander
Ja det är samma Rebel XTi är bara amerikanska namnet. Men kolla så att garantin gäller i europa.

Det du går miste om är europagarantin och sen är det upp till dig om du vill försöka smuggla in den i Sverige eller inte. Annars får du lägga på en slant för svensk moms.
//Anders

Tackar for de snabba svaren! :)

Smuggla kan jag alltid forsoka gora. ;) Men galler inte garantin i Europa eller? Ar du helt saker pa det? For om det inte gor det, sa ar det inte vart att kopa den har. Eftersom om det skulle vara nagot fel pa den ar man ju ganska kord och forlorar en massa pengar.

Mvh
Alexander

Edit: Borde man kanske istallet satsa pa en 30D? Vad anser ni?

Senast ändrad:
ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar