Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

skillnad mellan olika 70-300 mm

Produkter
(logga in för att koppla)
Med risk för att låta taskig så låter det lite som att du inte vet riktigt vad du behöver?
Behöver du 400mm?
Räcker 200mm? 300mm?
Snabb AF?
Viktigare med ljusstyrka?
Fast eller zoom?

Man får sällan allt såvida man inte har ett kassavalv där man kan bada ... :)
 
Med risk för att låta taskig så låter det lite som att du inte vet riktigt vad du behöver?
Behöver du 400mm?
Räcker 200mm? 300mm?
Snabb AF?
Viktigare med ljusstyrka?
Fast eller zoom?

Man får sällan allt såvida man inte har ett kassavalv där man kan bada ... :)

Stämmer; vet inte vad j behöver, vet bara att när jag lånade ett 70-300 för att fota surf så hade jag den inställd på 300 hela tiden. Hade funkat med ett 400 också.
200 är ju tveksamt. Men för att fota folk och landskap är det säkert hur bra som helst och det är kanske det jag kommer fota mest ändå...
Snabb AF ska de vara om det kostar över 10 tusen, det vill man ha om man ska fånga surfarna.
Ljusstyrka inte viktigt. Jag har mit 50mm 1,8 för solnedgångar och norrsken.
Fast el zoom. Klart mer användbart med zoom. Ska jag fota enbart surf funkar fast utmärkt.
Sen är det ju kul att bara ut å fota, det som är grejen helt enkelt. Jag gillar verkligen mitt fasta 50. Ett fast 400 kan jag tänka mig är rätt kul att fota med också. Skarpa bilder och att det når långt. Ska låna ett 70-300 igen och fundera lite på vad jag kan tänkas vilja ha..
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.