Annons

Skidåkande med kameran...?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nils: Det finns allt mellanting mellan fisåkning och att slänga sig ut i full fart i backarna...jag lovar. ;)

Sen så var det rätt tomt från folk i backarna där vi åkte faktiskt, otroligt med tanke på kvalitén både på backar och väder, men det var sällan man behövde se upp med folk iaf.
 
trådkapning

Hallojs
Ska iväg en vecka med skidor på tälttur och velar mellan vilken kamera jag ska ha med.

Alternativ 1: Mamiya super m. motor, prisma, 35, 80, 150, vev, 10 rullar portra 160 VC.

Alternativ 2: Canon 10D 19-35, 28-70, 80-200 extra batteri och minne.

Båda utrustningarna väger lika mycket sånär som på några gram och ljusstyrkan är likvärdiga mellan alla gluggarna.

M= volymmässigt mindre + oberoende av batteri + rejäl vidvinkel - ingen bra tele + lugnare arbetsförfarande.

C= handhavande med fler bilder + valbara brännvidder + inbyggd blixt till tältbilder - batteriförbrukning - ingen vidvinkel - känslig elektronik? + actionfoto.

BAAAHHH blir galen av valmöjligheten kan inte ha båda med mig, hade det varit fråga om dia så hade valet varit enkelt men så är inte fallet. HJÄLP!!!!!

Kanske ska tillägga att jag kommer att gå med pulka och utanför leder med några toppturer som mål.
 
När du säger att om valet hade varit dia hade det varit enkelt antar jag att du menar småbild (varför inte dia med Mamiyan?)

Köp ett beg analogt Eos-hus (600 el.likn) å kör dia då ;), då har du ju dessutom allt från vidv - tele. Bra snabbhet, och ett arbetsföde (map antalbilder iaf) kanske mittemellan Mamiyan och dslr:en.

Ett gäng extra batterier går nog åt i alla fallen. Fast jag skulle nog vara lite orolig med enbart 10d:n.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.