Posten ja, det är ett fantastiskt företag ;-)
Jag har själv köpt fotoprylar och betalat dyra pengar för den snabbare varianten Företagspaket, där grejorna ska komma fram påföljande dag. Dessutom hemkörda till dörren.
Gå inte på denna nit!!!
Jag behövde ett paket snabbt och valde att få det skickat till mig med företagspaket. Det skulle komma nästa dag var det sagt. Dagen kom, men inget företagspaket. Dagen efter så ringde jag till Posten och uppgav kollinumret. Jodå, paketet fanns att hämta på postkontoret.
Hämta på postkontoret?!? Jag skulle ju få det hemkört till dörren!?!? Ja, men då har du inte varit hemma när de kom och levererade paketet blev svaret.
Fel igen, jag hade varit hemma HELA DAGEN. Jag fick telnr till en annan avdelning på posten (Poståkeriet) och ringde dit. Jodå, de hade varit där med paketet, men mitt namn stod inte på listan vid porten (jag bor i hyreshus) så då kunde de inte leverera paketet.
Att mitt namn stod på dörren, att paketet var rätt adresserat och att jag får massor av post varje dag spelade ingen roll. Står inte mitt namn på listan vid porten så UTGÅR POSTEN FRÅN ATT DET ÄR FEL ADRESS och tar med sig paketet tillbaka.
Det är så man baxnar!!!
Trots att jag var påstridig och försökte få paketet levererat så vägrade de. Till slut kallade killen på posten mig för en idiot och slängde luren i örat. Och det utan att jag faktiskt varit minsta otrevlig.
Blev så förbannad att jag ringde upp igen och fick krävde numret till hans chef, men även han vägrade att se till att paketet blev utkört.
Jag fick åka och hämta det själv, trots att jag betalt för att få det utkört.
Och eftersom Posten inte hittat mig när de försökte köra ut paketet så skulle jag egentligen fått en avi i brevllådan, vilket jag inte fick. Den kom TRE dagare senare, då jag redan hade hämtat paketet.
Ganska lustigt när jag var nere på posten häromdan, och överhörde en konversation mellan kassörskan och en ilsken företagskund som beställt prylar med företagspaket. Han hade tydligen inte heller namnet på listan vid portingången...