Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skicka A3+

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonn

Medlem
Hejsan Alla!

Jag ska skicka några A3+ foton som jag har skrivit ut. Och skall nu skicka iväg dom. Men Jag är lite rädd att paketen kommer att skadas under transporten. Är det någon här som har erfarenhet eller råd om detta???
Hur ska jag förpacka bilderna???
Har funderat att ta någon tun spånskiva eller liknande på vardera sidan om pappret... undra om det kan räcka?

Alla tipp är välkommna.

PS: sorry om detta har diskuterats förut, men jag hittade inget liknande när jag sökte.

/ MvH Kristofer

Jag tror att spånskiva är att ta i, när jag får bilder från Crimson så ligger om i ett vitt kuvert som är fodrat med en styvare pappskiva, det ligger dessutom med en likadan extra i kuvertet som extra stöd, hittils så har inte en enda bild blivit skadad, men man kan ju alltid ha otur, jag får dock för mig att om man skriver utan på att det ej får vikas så respekterar post-personalen det.

/M

Tack för ett snabbt svar :) .
Jag ska kolla mer på kuveret som du tippsade om... det verkar lovane.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar