Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skellefteå FK bildefterlysning...

Produkter
(logga in för att koppla)

matknu

Aktiv medlem
För ett par år sedan var jag i Skellefteå och knallade in på Nordanå och beskådade fotoklubbens utställning. Det var några bilder som fängslade mig och de föreställde en gamma kvarn eller liknande. Det var mycket vatten som forsade och bilderna var väldigt snygga. Det måste vara någon av klubbens vassaste fotografer som tagit bilderna men jag är inte ute efter fotografen utan efter var jag kan hitta motivet? Jag ska till skellefteå andra halvan av juli och det skulle vara kul att åka till detta ställe och knäppa ett par rullar. Så...jag hoppas att någon västerbottning läser detta inlägg och vet vilket ställe jag talar om och mailar mig eller svarar här i tråden!
:)M

Kan på rak arm inte komma ihåg vilka bilder du syftar på. Det finns många duktiga fotografer i den klubben ;-) Var bilderna i svartvitt eller färg? Kan underlätta att veta.

Ska höra mig för lite så ska vi försöka komma på vad det var för bilder och var de fanns att fånga.

Mvh/ Kenneth

Ja jag vet inte vad det är för bild du tänker på men gå in på muséets hemsida och maila eller ring och fråga dom.Dom har koll på sådant och brukar vara glada att kunna hjälpa till vid förfrågningar.

MVH Carola (fd Skelleftebo)

Kan vara Conny Lundstöms bild från Kalvträsk kvarn.
Det är den enda bild som jag komer på.
Kalvträsk ligger ca 80 km från Skellefteå.

:)

Kalvträsk låter bekant. Jag tror att bilderna (2 eller 3 stycken i färg ca A4-storlek) hängde på Nordanå för 2 eller 3 år sedan. Kvarnen var ganska stor och såg välhållen ut. Den var för övrigt röd... Jag får ta och boka in en fotorunda åt det hållet. Tack för hjälpen med identifieringen!

:)Mats

Jo jag tror också att det kan vara kvarnen i Kalvträsk som du syftar på. Hör gärna av dig om du har vägarna förbi skelleftetrakten.

Mvh/ Kenneth

Fler motiv?

Det verkar som ni är hemtama uppe i Västerbotten så jag passar på att fråga om var jag hittar intressanta gamla gruv-"rgejor" inom max 10 mil från Skellefteå. Jag har en rulle Kodak HIE som jag har tänkt att testa i en gamma industrimiljö.
/Mats

Ja det beror ju vad du riktigt menar med "gruv-grejor"? Det finns ett antal gruvor här i trakterna. Mineralparken i Varuträsk är ett dagbrott som har blivit lite av ett utflyktsmål. Bolidengruvan som är kanske mest känd för sina guldfyndigheter ligger ca 3 mil från Skellefteå. Varuträsk passerar du på vägen dit. Kristineberg med med sin underjordskyrka en bit längre in i landet. Du kan ju kolla lite på denna länk: http://www.guldriket.com/ så hittar du kanske något tips.

Mvh/ Kenneth

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar