Annons

Skapa eld?

Produkter
(logga in för att koppla)
nysta skrev:
Tjenare!
ska plåta en crossförare till hans sponsorplansch. tänkte mig då att jag ville ha lite eld som binner på backen som han kanske gör en fräck sväng runt el dyl.

hur får jag bäst snyggast eld?
dränka in trasor i diesel och tända på eller vad ska jag ha? ska vara i ett grustag så brandrisken är liten =)

vill få snygga lågor och gärna inte för mycket rök.

har ni några bra ideer?

/Daniel
Trasor, eller kanske till och med trä indränkt i fotogen eller liknande låter som den bästa och säkraste elden. Vill du ha mer spektakulära saker börjar det bli riktigt farligt.

En sak jag en gång lade på minnet var hur de ibland gör explosioner på film. Problemet är ju att de varar väldigt kort stund. och att man ju inte vill vara allt för nära. Men som jag kommer ihåg det så placerade de en liten laddning (typ fet smällare a la knallsott) i ett vanligt paket mjöl (ju finare desto bättre). Smällen sprider ut mjölet runt paktet och sedan exploderar/brinner mjölet. Det blir ett stort eldklot, men farligt farligt. Kan kanske användas i någon situation, men knappast med en person med i bild. Dessutom är eldklotet väldigt kortvarigt.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.