Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skansen (Stockholm) Ons 21/3

Produkter
(logga in för att koppla)

jac38

Aktiv medlem
Vi var 4 stycken som skulle ses på måndagen på Skansen men det snöade, blåste och var trist väder så vi ställde in. Enligt SMHI ska det bli vackert väder ons-tor därför satsar vi på att ses onsdag i stället. Skansen stänger 16.00 denna tid på året så om vi kan ses 13.00 vore det ju bra men skriv om du kan ställa upp och när, så bestämmer vi en tid. Tiden jag skriver är ett förslag, inget annat...

Jag hoppas ni som kunde idag också kan på onsdag och gärna några fler kan och vill fotografera på Skansen på onsdag!

Jacob

070-756 54 98

P.S. Bilden är tagen där...
 

Bilagor

  • _MG_5918.jpg
    _MG_5918.jpg
    22.2 KB · Visningar: 338
Hade varit fint om man varit ledigt på dagtid på vardagar ... men icke :C Gärna på en helg! :)
 
Jo men nu visade det sig ju att minst 4-5 stycken kunde på måndagen och förhoppningsvis även på onsdag. Du får skapa ett eget evenemang angående helgen, då jag själv inte lika säkert har tid denna vecka...

Jacob
 
trist att det inte blev av idag, men får invänta onsdag och se hur vädret blir får be till vädergudarna att det blir fint. va iaf iväg och köpte nytt objektiv idag , sigma 70-300 apo tog mig ut en sväng o fotade idag iaf, men ska bli kul o testa det på skansen.

//D
 
För det första om du väntat lite hade du kunnat testa mitt 70-200 och 100-400 innan du gjorde något köp så du fick något att jämföra med. För det andra tycker jag att det inte finns någon vettig anledning att köpa objektiv nya, när det finns begagnade. Nu vet jag inte om detta är exakt samma men nog verkar priset vettigare.... http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=170532
Jag tittade lite snabbt på recentioner på ditt objektiv och samtliga skrev att bilderna blev av väldigt dålig kvalité om det används över 200mm. Har du öppet köp kanske du ska fundera på att köpa det för 400 i stället...?
 
För det första om du väntat lite hade du kunnat testa mitt 70-200 och 100-400 innan du gjorde något köp så du fick något att jämföra med. För det andra tycker jag att det inte finns någon vettig anledning att köpa objektiv nya, när det finns begagnade. Nu vet jag inte om detta är exakt samma men nog verkar priset vettigare.... http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=170532
Jag tittade lite snabbt på recentioner på ditt objektiv och samtliga skrev att bilderna blev av väldigt dålig kvalité om det används över 200mm. Har du öppet köp kanske du ska fundera på att köpa det för 400 i stället...?

jo klart billigare, men litar verkligen inte på att köpa elektronik saker begagnat då man inte vet hur dom har använts men har fotat lite med det idag och jag är nöjd med bilderna än så länge, får investera i lite bättre grejer senare :)

Här är mitt objektiv:

http://www.rajalacamera.se/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=2440137030062

Det finns nämligen 2 varianter en med apo samt en utan, min är med apo.
 
Vi är nu 3 stycken som ska ses 13.00 utanför Skansens huvudingång i morgon onsdag. Om det finns någon som ser detta är ni välkomna att antingen skriva här eller bara dyka upp. Vet vi inte att du/ni kommer är det bäst att vara i tid så vi inte överger dig. Det går också bra att ringa mig...

070-756 54 98

Jacob
 
En gjorde illa sig i foten innan så vi blev bara två. Några exempel på motov:
 

Bilagor

  • _MG_3144A.jpg
    _MG_3144A.jpg
    30.7 KB · Visningar: 121
  • _MG_3204A.jpg
    _MG_3204A.jpg
    13.9 KB · Visningar: 128
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.