continental
Aktiv medlem
Jag var inne i en klassisk fotoaffär igår som spekulant på ett Canon EF 100/2,8L IS Macro som butiken begärde ganska saftiga 9999:- för. Jag har tidigare handlat en del av dem.
Med mig hade jag lite grejer som jag tänkte byta in, om jag fick ok betalt för dem. Allt i originalkartong, med kvitto och den äldsta saken inköpt den 2:e mars i år. Det var följande:
*Canon EOS 450D + EF-S 18-55IS
*Batterigrepp BG-E5
*Batteri LP-5
*EF-S 55-250IS
*EF 28/2,8
*Hoya UV-filter 58mm 2st
*Hoya UV-filter 52mm 1st
För allt detta ville butiken betala mig 3500kr.....Jag skulle alltså få lägga 6499kr emellan (för övrigt ungefär lika mycket som det kostar att köpa objektivet från t ex Cameranu.nl).
Det blev inget objektiv igår...
Är det jag som har orimliga krav och önskemål om andrahandsvärde, eller är detta ett klassiskt skambud?
Med mig hade jag lite grejer som jag tänkte byta in, om jag fick ok betalt för dem. Allt i originalkartong, med kvitto och den äldsta saken inköpt den 2:e mars i år. Det var följande:
*Canon EOS 450D + EF-S 18-55IS
*Batterigrepp BG-E5
*Batteri LP-5
*EF-S 55-250IS
*EF 28/2,8
*Hoya UV-filter 58mm 2st
*Hoya UV-filter 52mm 1st
För allt detta ville butiken betala mig 3500kr.....Jag skulle alltså få lägga 6499kr emellan (för övrigt ungefär lika mycket som det kostar att köpa objektivet från t ex Cameranu.nl).
Det blev inget objektiv igår...
Är det jag som har orimliga krav och önskemål om andrahandsvärde, eller är detta ett klassiskt skambud?