Joa
Aktiv medlem
Det här är ju inte första Safaritråden, men jag vill ställa några frågor i alla fall.
Lite bakgrund. 5 Dagar i Krugerparken i början av Februari med en kombination av Game Drives och Walks med fokus på walks.
Campen är av det enklare slaget utan möjlighet till laddning. Ev. kan jag ladda via cigguttag och en omvandlare. Väntar på svar på den frågan.
Bilarna ser ut som nedan Bilen
Har bett om att få sitta på en kant när vi är ute och kör.
Utrusning:
Canon Eos 20D
Canon 70-200/4L
Tamron 90/2,8 Macro
Sigma 18-50/2,8 "Macro" eller Tamron 17-50/2,8. Det ena skall köpas in innan avfärd.
Blixt Canon 430 (tror jag den heter eller 420)
Extrahus Canon EOS 30 för film.
Skall inhandla två 4GB minneskort och en fotorygga (Tamrac Adventure 9 eller någon Lowepro Rovermodell) innan jag åker. Även ett batterigrepp så jag kan köra på vanliga batterier.
Någon form av mellanlagringsenhet om jag kostar på det eller så tar jag med laptoppen.
- Vad övrigt bör jag ta med?
- Klarar jag med mig 200mm. Känner att jag kan bli lite kort. Har en Soligor x1.7 telekonverter, men den förstör nog bildkvaliteén för mycket?!
- Förlag på konverter som klarar all mina obejktiv.
- Har jag någon användning av Beanbag i denna typ av bil?
- Vi kommer att åka på night drives också. Tips kring det?
- Rengöring?
- Backup?
- Stativ har jag redan valt bort.
Ja all tips som kan tänkas är välkommna. Allt från utrustning till praktiska och rent fototekniska.
//Jocke
Lite bakgrund. 5 Dagar i Krugerparken i början av Februari med en kombination av Game Drives och Walks med fokus på walks.
Campen är av det enklare slaget utan möjlighet till laddning. Ev. kan jag ladda via cigguttag och en omvandlare. Väntar på svar på den frågan.
Bilarna ser ut som nedan Bilen
Har bett om att få sitta på en kant när vi är ute och kör.
Utrusning:
Canon Eos 20D
Canon 70-200/4L
Tamron 90/2,8 Macro
Sigma 18-50/2,8 "Macro" eller Tamron 17-50/2,8. Det ena skall köpas in innan avfärd.
Blixt Canon 430 (tror jag den heter eller 420)
Extrahus Canon EOS 30 för film.
Skall inhandla två 4GB minneskort och en fotorygga (Tamrac Adventure 9 eller någon Lowepro Rovermodell) innan jag åker. Även ett batterigrepp så jag kan köra på vanliga batterier.
Någon form av mellanlagringsenhet om jag kostar på det eller så tar jag med laptoppen.
- Vad övrigt bör jag ta med?
- Klarar jag med mig 200mm. Känner att jag kan bli lite kort. Har en Soligor x1.7 telekonverter, men den förstör nog bildkvaliteén för mycket?!
- Förlag på konverter som klarar all mina obejktiv.
- Har jag någon användning av Beanbag i denna typ av bil?
- Vi kommer att åka på night drives också. Tips kring det?
- Rengöring?
- Backup?
- Stativ har jag redan valt bort.
Ja all tips som kan tänkas är välkommna. Allt från utrustning till praktiska och rent fototekniska.
//Jocke