Annons

Skall jag välja en Canon Powershot S2 IS eller en S3?

Produkter
(logga in för att koppla)

mg12b

Aktiv medlem
Hej.

Jag har en Canon Powershot S1 IS, som jag är väldigt nöjd med.

Har tyvärr inte fotograferat så mycket den senaste tiden pga tappat intresse, men fått tillbaka intresset och tänkte införskaffa en ny kamera, nöjd med min S1 och så tänkte jag att förnya mig.

Vilken skall man välja: en S2 eller S3?

Kom gärna med för respektive nackdelar.

Tack på förhand
Christian
 
mg12b skrev:
Hej.

Jag har en Canon Powershot S1 IS, som jag är väldigt nöjd med.

Har tyvärr inte fotograferat så mycket den senaste tiden pga tappat intresse, men fått tillbaka intresset och tänkte införskaffa en ny kamera, nöjd med min S1 och så tänkte jag att förnya mig.

Vilken skall man välja: en S2 eller S3?

Kom gärna med för respektive nackdelar.

Tack på förhand
Christian



S3
6Mpixel, lite större LCD-display, ISO 800 och "proffsiga" svarta färgen
 
Kristoffer - Har tittat på DSLR kameror men tyvärr lite för avancerade för mig.

Huselius Kulb - Om man är amatör fotograf, det du räknar upp är det viktigt för en som fotograferar lite då och då?

Vad säger ni om detta?
Köpa en S2 för den är relativt billig nu, kommer även köpa tillbehör till den och tillbehören som passar S2:an passar även S3:an.

//Christian
 
mg12b skrev:
Kristoffer - Har tittat på DSLR kameror men tyvärr lite för avancerade för mig.

Huselius Kulb - Om man är amatör fotograf, det du räknar upp är det viktigt för en som fotograferar lite då och då?

Vad säger ni om detta?
Köpa en S2 för den är relativt billig nu, kommer även köpa tillbehör till den och tillbehören som passar S2:an passar även S3:an.

//Christian

inte så viktigt
men bara för färgen skulle jag ta S3
sen brukar amatörer fastna för större skärmar och pixlat oxå
 
Har pixelantalet så stor betydelse mellan S2 och S3an?

Kommer liksom inte förstora bilderna utan det kommer bli vanliga 15x10 kort.
 
Hur stor prisskillnad?

Jag har också en S1 och skulle gärna vilja byta upp mig till en nyare modell. Men jag skulle absolut välja S3 och då främst för att den har 2" skärm. Just den lilla skärmen ser jag nämligen som den största nackdelen med S1. Skillnaden på antal pixlar tycker jag inte har lika stor betydelse mellan S2 och S3.

Nyfiken på hur stor prisskillnad du hittat mellan modellerna eftersom du ens överväger att välja mellan dem. På Pricerunner där jag just kollade är prisskillnaden bara 45:-.
 
Ingrid - då jag nämnde prisskillnaden så var den större än dessa 45 kr, tror den var då upp emot en tusenlapp.

Har nu gjort en beställning på en S3:a och kommer säkerligen köpa deras tillbehör efter ett tag.

//Christian
 
Re: Hur stor prisskillnad?

inze skrev:
Jag har också en S1 och skulle gärna vilja byta upp mig till en nyare modell. Men jag skulle absolut välja S3 och då främst för att den har 2" skärm. Just den lilla skärmen ser jag nämligen som den största nackdelen med S1. Skillnaden på antal pixlar tycker jag inte har lika stor betydelse mellan S2 och S3.

Nyfiken på hur stor prisskillnad du hittat mellan modellerna eftersom du ens överväger att välja mellan dem. På Pricerunner där jag just kollade är prisskillnaden bara 45:-.


dom som säljer S2 vill inte förlora pengar därför sänker dom inte så mkt
när nyare kameror kommer så är priset nästan samma på dom

ixus 55
http://se.pricerunner.com/photography/digital-cameras/452843/prices
vem betalar så mkt för den idag?

när man kan nästan få 65 för samma pris
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.